Riant konijnen onderkomen

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
290
110
knap gemaakt Pel,

misschien gaan we wat off topic maar je kan dit konijnenhok perfect combineren met wat meer ruimte. Hebben ook jaren 2 van die "dwergkonijnen" gehad (hou er maar rekening mee dat die tennisballen uitgroeien tot een volwaardige voetbal, veel dwerg is er dan niet meer aan.) En bij ons stond een gelijkaardig kot in een grotere kastanje afsluiting (totale opp van ong 10m²). Konijntjes hebben zo veel meer ruimte om te lopen en springen, en snachts of als het regent gaan ze vanzelf in het kot. Ook handig is dat ze hun gevoeg in een hoek van de afsluiting doen en niet in het hok en moet je het hok veel minder proper maken.

groeten
Wim
 
P

Pel

Guest
Er is nog een optie om ze bij de kippen te laten lopen, door het hok tegen de kippenren te zetten. Dan krijgen ze er ± 12 M² bij, die moeten ze dan wel met de kippen delen.

Groet Pel.
 

Pat81

Nieuw lid
18 feb 2018
13
0
Utrecht
zal dit topic maar niet aan mijn vrouw laten zien, die zit al te zwijmelen als we bij de intratuin lopen ter hoogte van die heerlijke kerstmaaltijden.

maar het lijkt me een prima hok zo hoor. en wat je zegt, je kan het niet maken voor de prijs waar je het voor kan kopen, maar de voldoening van zo een afgerond project is onbetaalbaar.

leuk gedaan pel
 

Vince0511

Nieuw lid
28 mrt 2018
7
0
Mooi hok hoor! Ik ben voornemens er ook nog een te maken. De kant-en-klare die wij nu hebben staan wordt opgegeten door de konijnen.

Echter gebruiken onze konijntjes het hok alleen om in te schuilen en eten. Onder de speeltoren van de kinderen heb ik een ren gemaakt.

Welke isolatie heb je gebruikt? Welke houtsoort voor het 'frame'?

---
Cheers, V
 
P

Pel

Guest
Mooi hok hoor! Ik ben voornemens er ook nog een te maken. De kant-en-klare die wij nu hebben staan wordt opgegeten door de konijnen.

Echter gebruiken onze konijntjes het hok alleen om in te schuilen en eten. Onder de speeltoren van de kinderen heb ik een ren gemaakt.

Welke isolatie heb je gebruikt? Welke houtsoort voor het 'frame'?

---
Cheers, V

Het frame heb ik van vuren latten 27 x 44 mm gemaakt, de achterwand en de binnenkanten is van beton multiplex, het dak is van hechthout 18 mm, isolatie materiaal had ik hier nog liggen is tempex met een aluminium folie.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vince0511

Nieuw lid
28 mrt 2018
7
0
Het frame heb ik van vuren latten 27 x 44 mm gemaakt.

Komt dat even goed uit, daar heb ik nog een sixpack van liggen.

Heb je tekeningen of foto's van jouw verbindingen? Afmetingen wijken bij mij waarschijnlijk toch af... ;-)
 
P

Pel

Guest
De twee zijkanten zijn gemaakt met pen en gat verbinding, de twee voorfronten zijn met halfhoutse verbindingen. Het hok is 95 cm lang 50 cm breed, aan de voorkant 90 cm hoog, aan de achterkant 85 cm hoog, Als je even een uitslag maakt van een zijkant op een plaat hechthout, dan kun je de maten makkelijk overnemen.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.