Eiken tafelblad, verstevigen tegen doorbuigen?

lars92

Nieuw lid
4 aug 2016
20
0
Groningen
Bedankt voor jullie waardevolle reacties! Hier heb ik wat aan. Ik snap het nu! Excuseer mij voor mijn kortzichtigheid en onbenul, maar daar is dit forum ook voor bedoelt toch? Ik ga ermee aan de slag en zal tzt wat foto's plaatsen van het eindresultaat/
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Maar is het nodig dat het profiel helemaal in de tafel wordt gefreesd? Ik heb ook een keer een bureau gemaakt met stalen dwars versteviging maar deze steekt nog anderhalve centimeter aan de onderkant van de tafel uit. Zoiets zie je ook helemaal niet, tenzij je onder de tafel klimt. Verder kan je ook een geheel stalen frame aan elkaar lassen en deels infrezen in de tafel. Dan kan je de doorbuiging ook in de lengte opvangen. Maar dan blijft alsnog dat je zeker niet te diep kan frezen. Ook moet je goed rekening houden dat het hout nog kan uitzetten (en krimpen).
tafel.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.