Multiplex in vochtige ruimte / wasruimte

TonyFeestneus

Actieve deelnemer
3 aug 2014
94
0
Welke multiplex is geschikt voor een wasruimte met wasmachine en droger?

Ik wil er enkele kasten/wandkasten/wandplanken maken, maar wil zowel goedkoop uit zijn en niet over een jaar alles krom hebben.

Wie weet of heeft ervarig?
 

Christ Oerlemans

Actieve deelnemer
10 okt 2013
41
4
Schijndel
Maak het met Betonmultiplex het is watervast en sterk want vergeet niet dat een wasmachine grootte krachten uitoefent als hij aan het centrifugeren is en vocht uit de droogtrommel is ook vernietigend, eventueel de kopse kanten afwerken met een hardhouten plintje.
succes Christ.
 

TonyFeestneus

Actieve deelnemer
3 aug 2014
94
0
@LeonvB: goede optie, ik ga het overwegen. Is watervast dan nog beter?

@Christ Oerlemans: de wasmachine en droger blijven op de grond staan, het is puur een omkasting met werkblad, en anderzijds opbergruimte. Maar Betonplex is zeker wel een goede optie. Werkt ook gelijk netjes af.
 

Rikky

Actieve deelnemer
22 nov 2016
46
0
Dit heb ik ook gedaan, even een snelle oplossing om te kijken of we het wat vonden om het vervolgens uit te werken naar een nette oplossing
Gemaakt met spaanplaat, dit was binnen 3x drogen/wassen zo bol dat de lade er niet meer in kon :rolleyes:, dus investeer in een vochtbestendig materiaal! In mijn geval heb ik MDF gebruikt en hier is na een halfjaar gebruik nog niets aan te zien.
 
Laatst bewerkt:

Rikky

Actieve deelnemer
22 nov 2016
46
0
Heb mijn bericht aangepast, vochtbestendig. En in dit geval is vochtbestendig MDF, V313.
 

Rikky

Actieve deelnemer
22 nov 2016
46
0
Ik heb het afgelakt met Perfection lak van de Praxis, aangezien we deze verf in het gehele huis gebruikt hebben.
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Ik heb voor een zelfde "opdracht" eigenlijk gewoon meubelpaneel genomen (***bloos***). Kost helemaal niks, en ik moest enkel de kopse kanten aan de achterzijde verven (als vochtwering). Nu ja, "moeten". Ik heb het voor alle veiligheid gedaan.

De kopse kanten aan de voorkant hebben natuurlijk gewoon kantenband. Door een goed ontwerp in functie vd verschillende beschikbare breedtes van meubelpaneel (nu ja, hoe moeilijk kan een doos zijn) is dit trouwens overal de af-fabriek kantenband, dus het strijkijzer mocht in de kast blijven.
 

TonyFeestneus

Actieve deelnemer
3 aug 2014
94
0
Er zijn nu al enkele planken aanwezig, meubelpaneel, die niet gereageerd hebben. En anders is een alu randje nog zo geplaatst natuurlijk.
Maar, een van de panelen is aan de rand al wel een beetje opgebold. Daar staat een vriezer op. Vreemd dat dat gereageerd heeft en de andere planken in dezelfde ruimte niet.

Ik ga het overwegen, wil wel niet over 3/4 jaar alles opnieuw maken eerlijk gezegd.
 

Rikky

Actieve deelnemer
22 nov 2016
46
0
Ik zal vanavond even een foto plaatsen hoe het meubelpaneel eruit zag, na 3keer gebruik van onze condens droger :)
 

TonyFeestneus

Actieve deelnemer
3 aug 2014
94
0
Ik ben benieuwd Rikky. Morgen eens langs de Hubo, kijken wat die kan betekenen en op voorraad heeft.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Zou ik niet doen. In de Hubo hebben ze geen kwalitatieve multiplex, weet ik helaas uit ervaring. Van zodra je er in gaat zagen, kom je opgevulde leegtes tegen. En ze zijn niet eens goedkoper dan een houthandel. Dus ik zou daar eens informeren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.