verlijmen vloerplanken.

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Ik ben in het bezit gekomen van eiken vloerplanken 22x140x2000 mm. De planken hebben aan onderzijde 2 groeven lopen 7 mm breed en 3 mm diep over heel de lengte van de plank. Nu wilde ik 3 planken op elkaar lijmen waardoor er een plank ontstaat van 66 mm. Na het schaven en het verwijden van mes en groef hou ik een plank over van ongeveer 63x135x2000 mm. Van deze planken zo ik een kader willen maken voor een tuinpoort. In dit kader wilde ik gleuf frezen om daar de rest van de planken in te schuiven. Het frezen van de sleuf en de pen en gat verbindingen is reeds in een ander onderwerp op dit forum besproken. De vraag is, gaat dit werken ondanks dat er is sleuven ontstaan na het verlijmen van 7x3 mm. tussen het hout.



groetjes marc
 

WillemLimmen

Actieve deelnemer
21 feb 2013
141
1
Marc,

je kunt in de sleuven ook een houtje (over de gehele lengte) verlijmen. Hiermee voorkom je eventuele narigheid door open kanalen in je constructie.

Groet Willem
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.