Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 16 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 160
    Senior Member
    Ingeschreven
    May 2018

Overkapping en schuur

Hoi iedereen, ik ben david (nieuw hier) en woonachtig in heerhugowaard.
    Ik ben al enkele jaren aan het rondkijken naar een overkapping met schuur uitgevoerd in ambachtelijke gebinten. Na diverse ofertes (waarvan ik telkens weer mijn droom uitstelde) heb ik besloten om het dan toch zelf te doen.
    Ik heb echter geen enkele ervaring met hout maar ben gelukkig erg handig.Overkapping schuur.jpg

Nu ik eindelijk een stempel op de omgevingsvergunning heb van de gemeente kan ik beginnen. Als eerste heb ik de funderingstegels en betonpoeren besteld met M20 draadeind en rvs 15x15 paaldrager met moer M20.
    Ook heb ik diverse gereedschappen in de bestelling staan bij de baptist aangezien ik nu niet meer bezit als een decupeerzaag en bovenfrees.
    Laatst gewijzigd door David v; 28-05-18 om 21:22.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Welkom op het forum David, op het forum staan verschillende projecten waar je je voordeel mee kunt doen. Er zijn vele forumleden die overkappingen en schuren hebben gemaakt, waar ze hier op de site uitgebreid verslag van hebben gedaan. https://www.woodworking.nl/showthrea...ht=overkapping

Groet Pel.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2018
    Ja dank je Pel.

Die van jelte heb ik gister al doorgelezen alle 22pagina's in 1x.
    Mooi project en resultaat

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Hier Bart heeft ook een hele mooi schuur gemaakt, gebruik anders de zoekfunctie op de site. https://www.woodworking.nl/showthrea...ghlight=schuur

Groet Pel.
    Laatst gewijzigd door Pel; 28-05-18 om 21:43.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2018
    Ben gereedschap aan het selecteren maar kan niet echt geschikte schragen/bokken vinden om een balk 18x18 van 6 mtr op te gaan bewerken. Iemand ideén?

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Het is ook hout hè David, zelf maken aan gedacht? https://www.woodworking.nl/showthrea...hlight=schraag

Groet Pel.
    Laatst gewijzigd door Pel; 28-05-18 om 21:49.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2018
    saw horse.jpg

Dacht aan zoiets 2x

Ik heb ooit het ontwerp van Paul Sellers nagemaakt een zonder een centje pijn 5m 10x10 bewerkt. Ook wel meerdere lengtes tegelijk. Heb die bokken van restjes hout en multiplex gemaakt, een gebruik ze nog steeds regelmatig

Link: https://www.woodworking.nl/showthrea...tje-in-de-tuin

Laatst gewijzigd door Nerf; 28-05-18 om 22:48.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Als je een keer een stel goede schragen maakt, gaan die een leven lang mee, ze hoeven m.i. ook niet mooi te zijn als ze maar functioneel zijn, daar gaat het uit eindelijk om. Die dunne latten schraagjes die bij de bouwmarkt liggen voor ik meen €7.50 per stuk, zijn misschien nog net goed om glaslatten op te schilderen, veel zwaarder moet het niet worden.

Groet Pel.

Wederom weer een mooi project op dit forum!
    Vergeet ook de schuur van Bert niet te bekijken.

Mooie bokjes die je laat zien, maar daar liggen alleen voor een paar honderd euro aan beitels op!
    Je hebt nog best wel wat nodig qua gereedschappen! Ik hoop dat je daar ook een mooi bedrag voor hebt gebudgetteerd?
    Denk ook aan houten hamers en beitels, maar ook de sleutel om de M20 moer mee aan te draaien... Ook een grote houten hamer om de verbinding passend te maken, misschien een liftje of wat bouwstempels om de boel even vast te houden?! Kruislijnlaser om de boel op hoogte te stellen, waterpas e.d.

Volgens mij heb ik destijds 1000,- euro gereserveerd voor gereedschap aanschaf/huur

Succes!

Forum Rechten