Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Kajak die 'k vorige jaar gebouwd heb

Vorig jaar heb ik een doek op frame kajak gemaakt, een sea tour 15 exp van Tom Yost. http://www.yostwerks.com/SeaTour15EXP_2.html

Het frame is van bruynzeel hechthout en western red ceder gemaakt. De latten zijn bevestigd dmv epoxy en schroeven. De cockpitring is van gelamineerde es gemaakt, verlijmd met D3 houtlijm. Het doek is 280gr/m² polyester doek, met een dubbele laag op de bodem. Voor de afwerking is epifanes blanke vernis gebruikt, en voor de kleuring van het dek, die onder de vernis zit, is gewone pu vernis van bij de doe het zelver gebruikt. Vernis is aangebracht met de rol, en dan heel zachtjes met een borstel overgegaan om de luchtbelletjes weg te halen.

Ben er vorig jaar oa. mee in Bretagne in de archipel van ile de Brehat gaan kajakken, oesterbanken dus heel ruwe rotsen, en dit is echt een héle fijne kajak in het water, en uit het water ook, superlaag gewicht van 11,8 kg. De sterkte van frame op doek kajaks komt doordat ze meegeven bij impakt en zodoende de krachten verdelen over een groot deel van het frame.

Het framewerk

En aangekleed.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Re: Kajak die 'k vorige jaar gebouwd heb

Wauw, fine piece of art.

Prachtig werk zowel hout als het polyesterwerk. Petje af ook voor de strakke binnenzijde van de polyester huid.

Ziet er mooi uit!

Groeten Rudolf.

hallo woodie
    Ik vind het een knap stukje vakmanschap. 8-)

groetjes Albert.

Woodie,

knap werk, mooi strak afgewerkt.
    De cockpitrand is mooi vloeiend van lijn, alles bijeen een elegante vorm, je leest er de snelheid zo vanaf.

Wat word het volgende project?

Mvg,

André

Ik vind het skelet haast nog mooier om te zien dan als die bekleed is! Zijn er geen transparante mogelijkheden?? :P

Hallo Woodie.

Ik weet niet hoe jij het voor elkaar krijgt maar wat we op het forum van jouw zien is van de BUITEN CATEGORIE . Ik hoop nog veel van jouw vakwerk te mogen zien.

[quote="Houthasses"]Ik vind het skelet haast nog mooier om te zien dan als die bekleed is! Zijn er geen transparante mogelijkheden?? :P[/quot

Hallo Houthasses

Ik keek op de link en moest er wel een beetje om lachen. Doorzichtige kajaks !!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armadaman
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houthasses
    Ik vind het skelet haast nog mooier om te zien dan als die bekleed is! Zijn er geen transparante mogelijkheden?? :P[/quot

Hallo Houthasses

Ik keek op de link en moest er wel een beetje om lachen. Doorzichtige kajaks !!!
    Kijk, dit is toch geniaal? 8-)

ziet er leuk uit, maar helaas niet echt duurzaam.

Volgende project ? Een kano staat zeker nog op programma.

Forum Rechten