Goeiedag, even voorstellen..

novice

Nieuw lid
23 mei 2018
2
0
Hoi allemaal,

ik ben Yke, en werk in Delft. Ondanks een kop vol theoretische kennis heb ik tijden mijn studie bijna geen praktische vaardigheden opgedaan. Vandaar dat ik altijd een diep respect heb voor de mensen die de mooiste dingen uit hout weten te maken. Ik heb onlangs een cirkelzaagje en een bovenfrees (een accuboormachine had ik al) gekocht en het plan voor mijn eerste project is een boekenkast. Ik ben nog van plan om te kopen: een pockethole jig van Kreg, maar wellicht is een DADO ook net zo mooi voor een boekenkast (en bespaart het 6 tientjes). Als iemand tips heeft voor een absolute beginner: gaarne. :) laat mijzelf al vast beginnen met een vraagje: moet er in het geval van een Ogee freesbitje (en andere profielfreesjes) een freestafel worden gebruikt? zo ja, moet die gekocht worden of is een handgemaakt tafeltje ook goed.

Rest mij u nog een fijne avond toe te wensen!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
en bespaart het 6 tientjes

Als het over zeilen zou gaan zou ik zeggen: An expensive way to get somewhere cheap

Mijn vader begon pas goed gereedschap te kopen toen hij met pensioen ging, helaas heeft hij er niet lang van mogen genieten (nu 11 jaar later doe ik dat wel nog steeds) bezuinig niet als het niet hoeft.

In de loop van de tijd koop je toch steeds meer...besparen is er dus niet bij, wel gericht uitgeven ;-)


Een freestafeltje kun je prima zelf maken
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
en bespaart het 6 tientjes

Als het over zeilen zou gaan zou ik zeggen: An expensive way to get somewhere cheap
Dat is voor houtbewerken niet heel anders, dikwijls geef je meer uit, maar heb je er A. veel voldoening van B. veel betere kwaliteit en C iets speciaals, geen 13 uit een dozijn

Mijn vader begon pas goed gereedschap te kopen toen hij met pensioen ging, helaas heeft hij er niet lang van mogen genieten (nu 11 jaar later doe ik dat wel nog steeds) bezuinig niet als het niet hoeft.

In de loop van de tijd koop je toch steeds meer...besparen is er dus niet bij, wel gericht uitgeven ;-)


Een freestafeltje kun je prima zelf maken
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.