Grote verzameling schaven - Tip

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Ik vond net toevallig op marktplaats een vrij bijzondere verzameling schaven, heb ze niet geteld, maar moet wel tegen de 100 schaven zijn. Zelf heb ik geen interesse, maar vond het zo bijzonder dat ik dacht dat iemand op dit forum het misschien wel zou kunnen waarderen.

Dit is de link

Het is alles in 1 koop, dus het zal vast prijzig zijn.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
In 1 koop levert minder op dan losse verkoop, maar wat moet je er mee.... leuk om op een plaatje te zien maar ik zou het nog niet gratis willen hebben
 
P

Pel

Guest
Veelal Nooitgedagt schaven, ze zien er wel goed verzorgd uit het is echt geen bonk roest zo te zien, misschien iets voor een museum of een handelaar zoals Ducotools? Wel veel van dezelfde blokschaven.

Groet Pel.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik mis vooral een foto van de 40(!) zagen? Daar zal vast wel wat leuks tussen zitten?

Indrukwekkende verzameling alleszins! Bieden vanaf 100€, tenzij er veel interesse is zal je dit misschien nog best goedkoop kunnen krijgen..
 
P

Pel

Guest
Ik mis vooral een foto van de 40(!) zagen? Daar zal vast wel wat leuks tussen zitten?

Indrukwekkende verzameling alleszins! Bieden vanaf 100€, tenzij er veel interesse is zal je dit misschien nog best goedkoop kunnen krijgen..

Wat Jeroen ook al zegt, wat mot er mee?

Groet Pel.
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Het is echt een verzameling, geen bruikbare set voor een houtbewerker. Lijkt me dat alleen mensen met een speciale interesse in het verzamelen van Nooitgedagt gereedschap hier op zullen bieden. Desalniettemin wel interessant om te zien.
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
poe wel veel voor zo hup in de werkplaats te zetten :eek: Zo opzich lijken er wel mooie stukken in te zitten, beitels lijken lang genoeg van de schaven
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Kopen, wat voor jezelf bruikbaar is houden, de rest (wie weet zelfs met winst?) verkopen ;)
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Gisteren was het nog bieden vanaf €100,-.
Toen vond ik het de gok nog wel waard en heb €150,- geboden.
Dit slaat nergens op.
Veel succes ermee.

Hans
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
$_86.JPG


$_86.JPG


$_86.JPG


$_86.JPG


$_86.JPG


$_86.JPG
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Zo... Die richtprijs stond er inderdaad niet bij in eerste instantie ;) Het is het wel waard, maar zoals bij vele dingen ga je dat enkel krijgen als je ze apart (of in kleinere loten) verkoopt.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Het is prachtig gereedschap, en er zit vast wel een leuk schaafje voor mij bij.
Maar in 1 koop? Volgens mij zit hier niemand op te wachten.
Een verzamelaar doet het liever zelf verzamelen.
Een ambachtelijke houtbewerker zoals ik, heeft maar een paar schaven nodig.
Een handelaar moet er winst op kunnen maken.
De verkoper heeft waarschijnlijk geen zin om het allemaal per stuk te verkopen, en hoopt dat er iemand handel in ziet.

Misschien dat Rick hem volgende week een kraampje op zijn open dag kan aanbieden? Ik wil nog wel een paar mooie profielschaafjes hebben.
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Het is prachtig gereedschap, en er zit vast wel een leuk schaafje voor mij bij.
Maar in 1 koop? Volgens mij zit hier niemand op te wachten.
Een verzamelaar doet het liever zelf verzamelen.
Een ambachtelijke houtbewerker zoals ik, heeft maar een paar schaven nodig.
Een handelaar moet er winst op kunnen maken.
De verkoper heeft waarschijnlijk geen zin om het allemaal per stuk te verkopen, en hoopt dat er iemand handel in ziet.

Misschien dat Rick hem volgende week een kraampje op zijn open dag kan aanbieden? Ik wil nog wel een paar mooie profielschaafjes hebben.

Hoi Raymond,
Ook ik ben maar geïnteresseerd in een klein deel.
Ik had daarom het idee om als ik het geheel had kunnen kopen een inventaris te maken en voor een schappelijk bedrag de rest in kleine hoeveelheden door te verkopen.
Ik hoef er ook geen winst op te maken, ben geen handelaar.

Nu het bedrag zo hoog is geworden ben ik als individu niet meer geïnteresseerd.
Maar misschien kunnen we met een aantal wel een goed bod doen.
Ik heb daarom de verkoper een bericht gestuurd met het verzoek om een inventaris.

Ben benieuwd of hij hierop reageert.
Mochten er alvast mensen eventueel geïnteresseerd zijn dan kunnen zij zich bij mij melden.
Wordt vervolgd.

Groet,
Hans
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Tja, ik zou als verkoper zeker een hoop tijd steken in een antwoord naar iemand die eerder zo’n € 0,65 per item heeft geboden......
 
Laatst bewerkt:

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Tja, ik zou als verkoper zeker een hoop tijd steken in een antwoord naar iemand die eerder zo’n € 0,65 per item heeft geboden......

GH1,
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit een sneer naar mij is. Zo komt het in ieder geval op mij over.
Zou jij je wat nader willen verklaren.
Ik weet niet waar ik zo'n opmerking aan verdien.
Hans
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Je geeft zelf aan dat je €150 geboden hebt (voor de hele set), dat is dus €0,65 per item. Een totaal belachelijk bod.... zelfs voor MP.

Dan zou ik niet echt meer rekenen op een reactie van de verkoper.
 
Laatst bewerkt:

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Je geeft zelf aan dat je €150 geboden hebt (voor de hele set), dat is dus €0,65 per item. Een totaal belachelijk bod.... zelfs voor MP.

Dan zou ik niet echt meer rekenen op een reactie van de verkoper.

Voor de duidelijkheid:
De verkoper vroeg om een bod vanaf €100,-.
Dan vind ik €150,- geen belachelijk openingsbod.

Jij mag daar een andere mening over hebben, maar we kunnen elkaar hier misschien wel met enig respect behandelen?

Overigens had ik binnen 30 minuten een antwoord.

Hans
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik denk dat e.e.a. begint met een fout van de verkoper. Ik denk dat deze bieden vanaf 1000,- of 1500.- heeft bedoelt. Typefoutje is zo gemaakt. Inderdaad is 0.65 cent per stuk geen redelijke prijs. Maar de verkoper vraagt bieden vanaf 100 euro. Ik heb ook overwogen om te bieden. Ja ook onder de 200 euro maar er zit te veel werk in en de tijd die het duurt om de boel per stuk te verkopen kan zo maar een paar jaar duren. Met name de laatste reden heeft mij doen afzien van enig bod. Als iemand een erg lage prijs vraagt dan is de kans zeer groot dat de marktwerking dit corrigeert. M.a.w. de prijs gaat snel omhoog.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Partijen leveren altijd minder op. Naast de mooie stukken zit altijd een hoop mindere waar. Het is gewoonweg niet interessant voor de meeste gegadigden. Een openingsbod is daarom altijd laag, de markt voor de waarde wordt namelijk verkend en daar is niets mis mee.

Als verkoper de hoofdprijs wil, wordt die vanzelf gecorrigeerd, want dan raakt die het gewoonweg niet kwijt.

Het is ordinaire koehandel, meer niet. Toen ik mijn modeltreincollectie kwijt wilde, gaf de locale speciaalzaak €250,-.

Na de losse verkoop op MP heeft het bij elkaar €1800,- opgeleverd. Het laatste treintje ging echter een jaar later de deur uit. Wie wat wil verdienen, koop of verkoop, zal daar moeite voor moeten doen.

Geld groeit nog steeds niet aan de bomen zij mijn moeder vroeger altijd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.