hoeveel tubes kit nodig?

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
ben het hobby hok dus aan het renoveren.
rondom in de sandwich panelen, en tussen de panelen laat ik een kiertje van een mm of 5 om daar een mooi kit randje tussen te zetten.
Al met al zal het een 60 meter kit naad zijn.
dat ga ik met een tube niet redden, maar met hoeveel wel ? hoe reken je dat ongeveer uit?
Wil het bij ecotools bestellen , 12 tubes in een overdoos maar 12 lijkt mij nog erg weinig.
Maar wil eigenlijk ook niet met heel veel overschot blijven zitten.
Stel ik druk de kit er 20. mm er in , naad is 5. mm breed, lengte 60000. mm
Kom ik op 6000 cm3 / ml 310 ml in een koker dus zou het met twee overdozen moeten kunnen doen .
of ben ik heel erg blond ?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nee, dat is wel zoals je dat ongeveer uitrekend
Maaruh, 2 overdozen met het handje wegknijpen, daar word je niet vrolijk van
Ff kijken wat kitworsten kosten, ik heb een kitpistool op lucht...gaat een stuk sneller
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Bij ecotools is het 1.38 excl per tube, daar kan ik echt geen worsten voor kopen.Moet binnen ook nog dus zeker drie dozen.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
als je een goed kitnaad wil moet je eerst een rugvulling in de naad stopppen en dan kitten
zodat er een dunne kitnaad onstaat waarvan het aansluitvlak ongeveer 2* zo breed is als het dunste punt anders scheurt de kit aan 1 kant los in plaats van de werking op te vangen
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
als je een goed kitnaad wil moet je eerst een rugvulling in de naad stopppen en dan kitten
zodat er een dunne kitnaad onstaat waarvan het aansluitvlak ongeveer 2* zo breed is als het dunste punt anders scheurt de kit aan 1 kant los in plaats van de werking op te vangen
rug.jpg
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Sandwichpanelen zijn bedoeld om tegen elkaar te zetten zonder kit. Dus waarom wil je het anders?

Een goede kitspuit scheelt ook veel. En het soort kit. Vergelijk acrylaatkit maar met lijmkit :p
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
De panelen die ik gebruik zijn reststukken voor weinig natuurlijk.
In een groot vlak vind ik het ook niet mooi staan, Het zijn panelen van 115x115 .
Ruimte van 5 mm gelaten en zwarte kit er in.
Helaas dat is te smal , dat word dus afplakken tot een streep van 20 mm en dan met de kwast er langs.
Heb al hoekstukken en windveren uit 5 mm aluminium laten zetten.
Denk de schaamlatjes rond de kozijnen ook in het zwart en de rest wit.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Weer iets bijgeleerd, had er nooit van gehoord. Ik heb gewoon latten tegen de baksteen gehangen en osb platen er op gehangen. Lekker makkelijk om iets uit te weg op te hangen, schroefje in de muur en klaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.