multitool

rwb0101

Actieve deelnemer
19 nov 2017
27
3
Hallo, om kleine stukken die ik apart frees los te zagen van een groter stuk (en dan later vast te lijmen) zit ik te
denken aan een multitool (zaag). Nu vraag ik mij alleen af of je hier een beetje precies mee kunt zagen of gaat
dit nogal bruut met veel trilling van het apparaat. Bij sommige filmjes die ik heb gezien waarbij ze bijv. een vierkant
zagen uit een gipsplaat lijkt het me nogal grof te gaan. Iemand enige ervaring hier mee ?
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Zagen met multitool gaat zoals de bediener het apparaat bedient. Ik kan er goed mee zagen maar voordat je iets mooi recht en haaks krijgt moet je heel veel oefenen.
 

detopo2011

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
109
17
De hulpstukken die Festool heeft gemaakt voor hun multizaag helpen dan wel. Ze passen ook op een aantal Fein supercut multitools. Misschien weet ander forumlid welke dit zijn. Kwaliteit en soort zaagblad hebben ook een grote invloed.
 

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Ik denk dat de lengte van het zaagblad ook uit maakt. In mijn set zitten verschillende lengtes. Logischerwijs hebben langere zaagjes een grotere uitslag tijdens het trillen. Ik denk dat je met een kort zaagblad en een degelijke niet al te lichte machine best wel nauwkeurig kan zagen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.