Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Te koop: Peaktool no.3

Hallo allemaal,

In de aanbieding heb ik een Peaktool no.3 schaaf (Bedrock), in zeer goede staat, vrijwel ongebruikt!
    Deze zat in een gereedschapspakket wat ik aangeschaft heb voor een cursus zo'n 3 jaar geleden. Ik heb hem met name gebruikt in combinatie met de futselplank (shooting board), dus eerlijk gezegd heb ik hem erg weinig gebruikt. In de cursus gebruikte ik ook mijn eigen Record no.4, puur omdat ik al gewend was aan deze.
    Ik heb de beitel geslepen, alles schoongemaakt en lichtjes in de olie gezet. Ik ben altijd erg zuinig op mijn gereedschappen, en probeer ze zo goed mogelijk te onderhouden. Zo ook met deze schaaf. Ik slijp mijn gereedschappen altijd handmatig, dus je hebt nog zo'n beetje de maximale lengte van de beitel én de beitel is dus nooit oververhit geweest. Bijkomend voordeel zou ik zeggen!

Prijs: bieden vanaf €70 (gezien de practische nieuwstaat.)

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust!

Met vriendelijke groet,
    Marthijn

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg
    Laatst gewijzigd door Marthijn; 17-05-18 om 15:14.

Kom op mensen, jullie kunnen het! Zie de tranen, het schaafje wil echt graag een nieuwe papa/mama...

Het is idd een erg mooie schaaf, maar met wat ik op het moment heb aan ruimte en gereedachap kan ik me zelf niet overtuigen dat ik hem nodig heb op het moment.

Zeker een erg mooie schaaf. Voor een Chinees is hij ook mooi afgewerkt. Maar ook ik kan mijzelf niet overtuigen waarom ik deze bij mijn schaven moet voegen. Het past net allemaal mooi ik het kastje.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Marthijn, wat is het verschil tussen een nr. 3 en 4 handschaaf?
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, .

Voor een Chinees is hij ook mooi afgewerkt
    Dank voor het compliment, ik heb er aardig wat tijd ingestoken om hem zo te krijgen. Ondanks dat ik hem nieuw heb gekocht waren er toch wat dingetjes, scherpe randen en zo.

Via de pm heb ik een reactie gehad, ik neem ff contact op met de potentiële koper en geef een update wanneer de zaak rond is.

Bedankt voor de reacties zover

Marthijn, wat is het verschil tussen een nr. 3 en 4 handschaaf
    Het verschil zit hem voor zover ik weet alleen in de lengte vd schaaf en de breedte vd beitel, beide iets kleiner.
    Bij evt interesse ben jij de volgende?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    yep, zet mij maar op je lijst
    Mvg,
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, .

Top, ik laat het je weten!

zet mij maar op je lijst
    Nog geen reactie van de koper, ik wacht tot vanavond 20.00uur, dan wordt de schaaf voor jou.

Forum Rechten