Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
    Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2011
    De kast is 113cm hoog, 286cm breed en 35cm diep.
    De laden zitten dus net onder het blad. Dat blad zit op de hoogte van een eetbar/ hoge werkbank/ statafel

Hele mooie kast. Alleen één praktisch ding: hoe hoog zijn de poten? Het lijkt me vrij lastig om de boel er onder een beetje stofvrij te houden.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ik zie nu de maten van de kast 113cm hoog, 286cm breed en 35cm diep, echter op de foto lijkt hij veel langer en hoger, zo zie je maar weer hoe bedrieglijk foto's zijn.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Mooi, proficiat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Ik zie nu de maten van de kast 113cm hoog, 286cm breed en 35cm diep, echter op de foto lijkt hij veel langer en hoger, zo zie je maar weer hoe bedrieglijk foto's zijn.

Groet Pel.
    Dit komt omdat we een kast onmiddellijk gaan vergelijken naar de "standaard" kast van 55..60cm diep .. Door de 30 cm diepte lijkt ze dan ook 2 keer zo hoog en 2 keer zo lang.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superkees Bekijk Berichten
    Hele mooie kast. Alleen één praktisch ding: hoe hoog zijn de poten? Het lijkt me vrij lastig om de boel er onder een beetje stofvrij te houden.
    De poten zijn 57mm hoog, inderdaad niet heel hoog, de stofzuiger kan er net onder.
    Met vriendelijk groet,
    Ernst Kühne

Prachtige kast, complimenten. De ordening van de grepen in het voor aanzicht vind ik mooi gevonden. Dat geeft een interessant beeld!
    Heb je de rompdelen met domino's verbonden?

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2011

verbindingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avos Bekijk Berichten
    Prachtige kast, complimenten. De ordening van de grepen in het voor aanzicht vind ik mooi gevonden. Dat geeft een interessant beeld!
    Heb je de rompdelen met domino's verbonden?
    Ik heb de staande delen (poten en tussenschotten die doorlopen van brond tot blad) samengesteld uit gefineerde plaat met aan weerszijden massief van 50mm breed, dat heb ik met lamello's gedaan.
    De liggende delen (planken) zijn op dezelfde manier gemaakt.
    De verbinding tussen planken en staanders is inderdaad met domino's gedaan: 8mm dik en 50mm lang, door de staanders heen en aan weerszijden in de planken.
    Met vriendelijk groet,
    Ernst Kühne

Forum Rechten