Nieuwe afkortzaag van Bosch

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Vandaag naar de bouwbeurs in Utrecht geweest en daar onder andere de Bosch stand bezocht.
Helaas was de nieuwe afkortzaag daar niet te vinden, wel heb ik te horen gekregen dat deze in September (dan pas!!!) in Nederland/Europa verwacht word. De man die ik sprak, gaf iets van trainingen, had er wel al mee gewerkt op het hoofdkantoor in Duitsland en was hier zeer enthousiast over. Vele malen beter/stabieler dan de huidige modellen.

Zelf nog wel staan kijken naar 2 van de huidige modellen (de 8 en de 10), absoluut mooi spul, maar ik ben nog niet overtuigd.


(Ook wel grappig, op de Makita stand ook nog een afkortzaag geprobeerd. Groot ding, model niet naar gekeken, maar volgens de verkoper door de lezer super precies, of meneer ook even een stukje wilde zagen. Zo gezegd zo gedaan, balkje hout van een cm of 10 breed doormidden gezaagd, op de buitenkant de zaagsnede haarzuiver op de laserlijn, maar op de binnenkant zat er ongeveer een halve mm tussen. Daar zij ik dus wat over, kreeg ik de opmerking dat ik wel heel erg precies was :roll: . Met goed instellen vast wel voor elkaar te krijgen, maar ik vond het wel even een afgang voor die kerel :mrgreen: )
 

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
jpandriesse zei:
marco zei:
jpandriesse zei:

Welk model heb je van Metabo?

Metabo KGS 216

De KGS216 is inderdaad niet geweldig. Ik werd voor mijn aankoop gelukkig gewaarschuwd door de verkoper en heb daarom de KGS255 gekocht die wel gewoon in Duitsland wordt geproduceerd.
Overstap van de KGS216 naar de Bosch 10S/12SD of Kapex is een enorme stap…. Die ik zelf ook graag zou willen maken.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Was ik daar ook maar van te voren voor gewaarschuwd, dan had ik wel een ander model gekozen.

Overigens heb ik zaterdag maar weer eens een uurtje gespendeerd aan het afstellen van de machine (met een digitale zwaaihaak erbij gaat dat heel prettig) en een nieuw blad er op gelegd. Voor nu zaagt de zaag weer bijna 100% zuiver, het ding mag dus nog even blijven :mrgreen:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.