wijnkistjes tafel maken

Grobje

Nieuw lid
13 mei 2018
2
0
hallo mede forum leden .....ik ben nieuw hier op het forum .en ben een beginnende hobbyist....wel met ervaring in de bouw als elektromonteur.en ook in het bezit van de nodige gereedschappen...nu heb ik het plan tot me genomen,om een tafelblad te maken die bestaat uit de fronten van een wijnkistje (die met zon mooi houtgebrand logo erop .ik wil dit later als het blad klaar is afvullen met epoxy hars .echter nu de frontjes in huis zijn .reizen er enkele vragen ...1 kan je zomaar hout opsluiten in epoxy.2 wat gebeurt er als het hout gaat werken met de epoxy en of juist met het hout 3 waar verlijm ik het beste de frontjes op ,kan dit bv op een multiplex plaat.4 ik zou graag een omlijsting maken om de (multiplex)plaat met frontjes er op gelijmd ,dit had ik dan het liefst vlak ipv verticaal uitgevoerd en van een ander soort hout .wat raden jullie mij hierin aan .5 de omlijsting moet die op een of andere manier los van de vuren frontjes zijn ivm de werking van het hout .ik heb een klein voorbeeld getekend welke te vinden is via deze link https://www.flickr.com/photos/58781009@N08/28261218348/in/dateposted-public/
ben benieuwd naar jullie meningen en tips
alvast bedankt vr gr grobje
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Multiplexplaat helemaal volplakken dus ook over de randen zodat het opervalk één geheel is. Daarna de randen schoon zagen. En dan op ongeveer vijf centimeter onder 45 graden de randen van de plaat afzagen. De randen daarna 45 graden de andere kant opzagen en onder je blad verlijmen.
Als je het goed doet lopen de teksten dan door in je randen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.