Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: frezen in plexiglas

frezen in plexiglas

Enkele mallen gefreesd in plexiglas voor een instrumentenbouwer. De juiste frees is hierbij van belang. Een spiraalfrees met 1 snijvlak zorgt er voor dat, mist een goede verhouding van het toerental en de aanvoersnelheid, de plexi mooi verspaand waardoor er geen gesmolten freesresten aan het werkstuk blijven hangen. De frees heeft een diameter van 6 mm en een toerental van 20000 t/m. Meer was beter maar mijn machine haalt niet meer. De aanvoersnelheid was ongeveer 7500 mm/min.

De frees:
    IMG_7988.jpg

IMG_7990.jpg

Het resultaat:
    Bouw- en afschrijfmal voor mandoline. De mallen in berken multiplex zijn gefreesd met een diamantfrees.
    De mallen in plexiglas met een lmt kunststoffrees.
    IMG_7953.jpg

Mallen voor de frettenschaal. (de metalen deeltjes op de hals van een gitaar of mandoline...)
    IMG_7957.jpg

IMG_7962.jpg

IMG_7968.jpg

Mallen voor de welving van de rug
    IMG_7978.jpg

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Mooi gefreesd, geen uitbrekers het is een kwestie van genoeg testen voor aleer je met het echte werkstuk begint. Ik zaag het soms op de cirkelzaag maar die maakt toch te weinig toeren, maar door er een triplexplaatje onder te leggen en alles goed aandrukken dan gaat het wel. Maar wat jij hebt uitgefreesd is toch wat complexer als een rechte lijntje zagen.

Groet Pel.

Dat ziet er strak uit Jokke
    welke diepte per gang hanteer je op die snelheid
    Ik neem aan dat je gegoten plexiglas hebt gebruikt
    Met een hamer past alles...

Dit is inderdaad gegoten plexiglas. De dikte is 4 mm en ik heb meteen de volledige dikte door gefreesd.

impressive.....dan had je er flink de gang in
    welke freesjes gebruik je (heb je een link ?)

Mijn eerste kennismaking met plexiglas was niet zo een groot succes

Ik heb het freesje bestelt via Leitz maar ze maken ze niet zelf. Ze verdelen hiervoor de frezen van LMT. Op onderstaande link vind je meer info i.v.m. toerentallen en snijsnelheden.
    https://www.hagro.nl/oculus/download...V2ZW5zLnBkZg0=
    Ze leggen wel zeer de nadruk op trillingsvrij frezen. Ik beschik zelf over een industriële machine (MKM) van 8 ton. Dit helpt wel om trillingen te absorberen.

Ik zie weer een nieuw project aankomen toxiq.

Hoezo..... :-)

Forum Rechten