Herstellen Inca Universal

Arjen Bosse

Actieve deelnemer
22 jun 2016
227
48
Die poelie kan je er gewoon af halen met wat kracht, hij zit er gewoon opgeschoven. Ik hoop wel dat je poelietrekker groot genoeg is. Als dat zo is kan je nadat je alles fiks in de kruipolie hebt gezet de poelie eerst even 1mm verder de as op slaan, meestal komt er dan wat beweging in. En dan met de poelitrekker hem weer terug trekken en er verder afdraaien. Evt kan je hem een paar keer heen en weer slaan. Wat ook wel eens helpt als hij er niet af wil is eerst de poelietrekker fiks op spanning zetten en dan een paar tikken geven op de poeli zelf zodat hij "schrikt".
 

WillemLimmen

Actieve deelnemer
21 feb 2013
141
1
Het kan zijn dat de poulie 'geborgd' is met een inbus boutje. Even checken of je aan de buitenkant van de poulie een gaatje ziet waar een boutje in zit. Bij mijn INCA vlakbank zit de poulie op die manier geborgd.

Groet Willem
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Ik zou uitkijken met slaan op een poelie. Wat voor de één een tikje is, is voor de ander een klap naar de eeuwigheid. Het advies is ietwat enthousiast. En een eventuele tik geef je op het hart, niet op de rand, maar alleen op de voorwaarde dat de lagers van de motor worden vervangen, want lagers accepteren doorgaans een hamerklap slecht, lees je sloopt ze. Want als ze stil staan ram je gewoon een deuk in de lagerkooi.

Laat de kruipolie zijn werk doen. Dat is dus niet 10 minuten, maar eerder een dag.
 
Laatst bewerkt:

J Dooge

Nieuw lid
17 aug 2018
1
0
Voor als u eenzelfde probleem mocht hebben: de zaagtafels staan vaak al geruime tijd stil waardoor de v snaar rond de poelie haar vorm behoud. Tijdens het nieuwe gebruik zal er in de oude vsnaar een bult zitten op de plaats waar deze rond de poelies zat. Dit zorgt voor onbalans, vandaar dat de trilling dan weg is als men zonder snaar test. Een nieuwe soepele vsnaar doet dan wonderen. Het proberen waard.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.