Langsgeleider zaagtafel

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Ik heb ook een DW745, wat bedoel je met dat de hulpgeleider van voor tot achter vast zit? Mijn hulpgeleider is goed instelbaar, aan de achterkant zitten 2 knoppen die je kan losdraaien om hem te verstellen.
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Als ik op de plaatjes van een DW745 kijk dan zit er alleen 1 geleider van voor tot achter, niet een verstelbare hulpgeleider zeg maar. Maar misschien zit die er wel bij maar zie ik hem nooit op de afbeeldingen :)
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Er zit verschil tussen de diverse DW745 types. Type 4, die ik heb heeft geen hulpgeleider die van voor naar achter geschoven kan worden. Deze loopt over de volledige diepte van de zaagtafel.
 

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Ik heb ook de DW745 type 4, als je kijkt op deze foto:

https://images.ffx.co.uk/tools/Dewalt_DW745L.jpg?w=1280&h=960&scale=both

Dan zie je dat er een stuk aluminum over de geleider heen zit, en dat de geleider aan de achterkant 2 knoppen heeft.

Als je de knoppen losdraait, dan kun je de hulpgeleider bewegen. Je kan hem er ook helemaal afhalen en hem omgekeerd monteren, en dan fungeert hij als steun voor als je grotere platen op maat zaagt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.