Moederdag 2018

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Het is weer zover. ......

Dit jaar niet alleen bloemen maar ook een kleinigheidje erbij.
Kersenhout. ..... zelf gezaagd en gedroogd :cool:
Afwerking : eerst een laagje EEE en dan 2 lagen shella-wax cream.
Opmerking. .. de goedkopere theelichtjes zijn kleiner in diameter dan 40mm :eek:


20180512_150932.jpg

20180512_150806.jpg
 
P

Pel

Guest
Dat gaat je toch heel goed af dat bollen draaien Peter, heel mooi.

Groet Pel.
 

Vels

Actieve deelnemer
12 jun 2016
103
3
Hellendoorn
Zo, die zijn mooi geworden, ik dacht dit ga ik ook eens proberen maar dat valt nog lang niet mee om ze zo mooi rond te krijgen. Op welke manier krijg jij ze zo mooi rond?
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Bedankt,

Maar ik speel vals :eek:.... Ik heb een jaar of 2 geleden een "bollemaker" gemaakt en eigenlijk nu pas echt gebruikt.
Werkt perfect dat ding maar alleen als je 2 of meer bollen moet maken.

Als je niet de mogelijkheid heb om zo'n ding te maken is dit misschien iets https://www.youtube.com/watch?v=1oMMIoARLt4
Deze methode gebruik ik als ik maar 1 of 2 bollen wil maken.
 
Laatst bewerkt:

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Bedankt,

Maar ik speel vals :eek:.... Ik heb een jaar of 2 geleden een "bollemaker" gemaakt en eigenlijk nu pas echt gebruikt.
Werkt perfect dat ding maar alleen als je 2 of meer bollen moet maken.

Als je niet de mogelijkheid heb om zo'n ding te maken is dit misschien iets https://www.youtube.com/watch?v=1oMMIoARLt4
Deze methode gebruik ik als ik maar 1 of 2 bollen wil maken.

Mooi werk! Kersenhout is prachtig! Heb je een foto van je bollenmaker?
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Om evt. problemen te voorkomen, zou ik je sterk aanraden een glazen inzetstukje te gebruiken bij de waxinelichtjes met een echte vlam. Een moment onoplettendheid leidt dan niet automatisch tot rode vrachtwagens met veel lawaai in de straat...
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Wilco en Vels...... Ik ga binnenkort weer bollen maken. Ik zal dan een klein foto verslag maken.

Jurriaan..... Ja klopt, maar het was weer eens kort dag :rolleyes:.... heb de moeders gezegd dat ze goed moeten opletten.... zijn immers oud en wijs genoeg, lijkt me ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.