Combinatiemachine

Huib1973

Nieuw lid
15 sep 2015
3
0
Hallo, vanwege een beperkte werkplaats die ik moet delen met een bede fietsen en speelgoed leek het mij een goed idee om een kleine combinatiemachine aan te schaffen.
Maar.... Welke?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
bbq en koelkast in één
behangafstomer en stoomcleaner in één

OF.... begin eens met wat meer info, deze vraag is natuurlijk onmogelijk te beantwoorden zonder overige info
 

Huib1973

Nieuw lid
15 sep 2015
3
0
Wat meer info
.geen krachtstroom
Liefst zagen, frezen schuren
Geen grote zware machine.
Hoef er geen bomen mee te kunnen zagen. Meer voor klein hobbywerk
Had al gekeken naar Triton, Emco, shopsmith maar misschien heeft er iemand nog een suggestie
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
933
Leeuwarden
Een mooie tweedehands Kity zou voor jou een goed alternatief kunnen zijn. Baptist heeft deze machines jarenlang verkocht voor deze doelgroep.

Fons
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Hoe oud is Baptist? En tot wanneer zijn die Kity’s gemaakt? Je kan ook uit kijken naar de Scheppach HM 1 of 2. De basis is als ik het goed heb een vlak- en bandikte bank, waar je aanbouw delen op kunt monteren.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Heb je daadwerkelijk een freestafel nodig, of kan je het ook af met een bovenfrees? Het enige aan klein hobbywerk waar ik ooit m'n toupie voor heb gebruikt is het infrezen van handgrepen in een snijplank.

Het maakt nogal een verschil in prijs of kwaliteit of je een combinatiemachine wil, of een losse machine. Voor klein hobbywerk is een festool CMS wel briljant. Kost wel een paar duiten, maar is opvouwbaar en dan heb je ook een losse invalzaag voor als je eens een grotere plaat wil verzagen.
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Ik heb een Minimax ST 1, daarmee kan ik frezen en zagen. Ik heb niet al te veel ruimte, en heb januari deze machine besteld, 2-3 weken geleden gekregen. Erg tevreden over, degelijk ding. Meer machines zou ik niet gecombineerd willen hebben (vlak/vandikte heb ik dan los).

Ik maak er 'kleine' meubels mee (dressoirs etc). Geen grote eiken tafels ofzo.

Nu is dit niet mijn eerste zaagtafel, maar om zo'n combinee even te kopen, ik ben er lang mee bezig geweest. Veel verschillende vergeleken. 2e hands is er op 230v niet bizar veel te vinden, behalve veel Robland machines waar ik niet super vrolijk van werd (oude machines).

Ik zou eerst checken wat je nu echt wil, en of je daar een combinee voor nodig hebt.

En nog een, vergeet niet dat een freesje voor een bovenfrees vaak maar een fractie kost van wat die voor een toupie kost. Heb nu 2 frezen gekocht, en ik vond het al weer duur genoeg. Voor dat bedrag heb ik al mijn bovenfrees-freesjes gekocht.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.