Kinderkruiwagen.

P

Pel

Guest
Kinderkruiwagen, van multiplex 12 mm, onderstel van vurenhout 27 x 44 mm geschaafd, de kruiwagen is 90 cm lang tussen de dragers is de afstand 35 cm. Het bakje is op het breedste punt 30 x 42 cm lang, het wieltje is een gelagerd rolstoel wieltje van 16 cm doorsnede, het bakje wordt fel rood geverfd, het vuren houtwerk wordt donker eiken gebeitst. Ik zal als ik hem geverfd heb nog enkele foto's plaatsen.

Groet Pel.

Kinder kruiwagen 1.jpg

Kinder kruiwagen 2.jpg

Kinder kruiwagen 3.jpg
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
913
316
Mooie "krokoare" zoals dat in Groningen heet... Gaat de kleine een hoop lol aan beleven.
Nu nog even een houten wieltje met een ijzeren velgje maken en dan is ie helemaal af...:eek:
 
P

Pel

Guest
De zijschotjes zijn in het kopschotje in gelaten, ze zijn wel tegen de boden geschroefd, de schroef gaten gesouvrijnt zodat de schroeven dieper er in komen. Daarna met plamuur afgewerkt.

Groet Pel.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Mooi hoor! Als het geverfd en gebeitst is, komen de versieringen op de handvaten nog beter uit denk ik.
 
P

Pel

Guest
Zo, het vervelendste karwei is gebeurd "schilderen" ik heb er een bloed hekel aan, omdat het veel te lang duurt voor het droog is, en je niet het hele bakje in een keer kunt schilderen. Maar met de laatste keer schilderen gisteren heb ik dat wel gedaan, ik had hem op spijkers gezet zodat ik de onderkant gelijk kon meenemen. De foto's zijn niet zo goed gelukt mede ook omdat foto's maken niet mijn sterkste punt is, maar in grote lijnen is m.i. toch te zien wat het geworden is. De tuin kan zomer klaar gemaakt worden. De order portefeuille is gelukkig ook weer gevuld, een konijnenhok moest er komen:)

Groet Pel.

kroekér 1.jpg

kroekér 2.jpg

kroekér 3.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.