Kinderbed Alfa Romeo Matta

rjfschmitz

Actieve deelnemer
3 okt 2012
49
0
Onder het motto 'beelden zeggen meer dan woorden' plaats ik een korte fotoreportage van het bed dat ik onlangs voor onze oudste (moet nog drie worden) maakte. Hij is helemaal gek van auto's, iets wat hij heeft opgelopen door veelvuldig in aanraking te komen met zijn petrol head-papa. Die had nog een oud setje velgen in de garage liggen. Eigenlijk een maatje te groot, maar best acceptabel onder en terreinwagen. Dus op een zaterdag begonnen aan het samenstellen van de assen, gemaakt van oude vloerbalken die ik nog had liggen. Vervolgens een bak gemaakt van 18mm MDF en deze 'on the fly' het uiterlijk van een terreinwagen meegegeven. Okee, het is geen exacte replica geworden van de Alfa Romeo AR51 (Matta) die ik voor ogen had, want ik vond het uiteindelijker leuker om hier en daar wat eigen accenten toe te voegen, meer afgestemd op een bed.

Het frontje is afneembaar. De lampen functioneren en werken op een laag voltage. Na het schilderen in legergroen heb ik een effectverf toegepastom de terreinwagen een roestig uiterlijk mee te geven.

Uiteraard is zoonlief hartstikke tevreden. Gedurende de bouw vroeg hij voortdurend wanneer hij nou eindelijk in het auto-bed kon gaan slapen...

Voor wie het leuk vindt: gemaakt in drie weekenden tijd, ik schat in zo'n 60-70 uur.
Kosten: twee MDF-platen (50 euro), pot groene verf (40 euro), pot effectverf (30 euro), elektra etc (30 euro). Totaal 150 euro. Overige spulletjes had ik nog liggen.


Alfa Romeo Matta 0001.jpgAlfa Romeo Matta 0001c.jpgAlfa Romeo Matta 0001d.jpgAlfa Romeo Matta 0001f.jpgAlfa Romeo Matta 0001g.jpgAlfa Romeo Matta 0001h.jpgAlfa Romeo Matta 0001k.jpgAlfa Romeo Matta 0001l.jpgAlfa Romeo Matta 10.jpgAlfa Romeo Matta 11.jpgAlfa Romeo Matta 02.jpgAlfa Romeo Matta 01.jpgAlfa Romeo Matta 0001m.jpgAlfa Romeo Matta 16.jpg
 

Bijlagen

  • Alfa Romeo Matta 0001j.jpg
    Alfa Romeo Matta 0001j.jpg
    71,1 KB · Weergaven: 390

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Gaaf! Met die roestvlekken pakt het nog stoerder uit.
zo te zien een heeltrots mannetje inderdaad
Voor wie het leuk vindt: gemaakt in drie weekenden tijd, ik schat in zo'n 60-70 uur.
Kosten: twee MDF-platen (50 euro), pot groene verf (40 euro), pot effectverf (30 euro), elektra etc (30 euro). Totaal 150 euro. Overige spulletjes had ik nog liggen.
kijk, dat kan ik altijd wel waarderen. Geeft voor jezef een beetje een idee van de tijd en kosten die je er aan kwijt bent als je zelf ook zoiets wilt maken
 
P

Pel

Guest
Mooi gemaakt, niets mooier als een kind blij maken, misschien jammer dat hij al gauw te groot is voor dit bed, maar dan maak je natuurlijk een groter auto bed voor hem.

Groet Pel.
 

rjfschmitz

Actieve deelnemer
3 okt 2012
49
0
Mooi gemaakt, niets mooier als een kind blij maken, misschien jammer dat hij al gauw te groot is voor dit bed, maar dan maak je natuurlijk een groter auto bed voor hem.

Groet Pel.

Hij is (nog) klein van stuk en de matrasmaat zou tot een leeftijd van 8-10 moeten kunnen voldoen. Dus nog zeker vijf jaar plezier, hoop ik!
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Iets in deze geest.
dora-canopy.jpg

Dora is een tekenfilmfiguur waar mijn dochtertje van 2 helemaal gek op is :)


Maargoed eerst ideetjes opdoen.

Fijne avond nog.
Gr Danny
 

CK3v1N

Actieve deelnemer
25 feb 2014
97
1
Zalig gedaan! Gewoon zien dat mijn zoon dit niet ziet, anders mag ik aan het Lightning McQueen bed beginnen :)
 

rjfschmitz

Actieve deelnemer
3 okt 2012
49
0
Allemaal dank voor de hartelijke reacties. Hoop dat ik er mensen mee heb kunnen inspireren!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.