Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 37

Onderwerp: houten snijplank

houten snijplank

me vrouw wou wel een houen snijplank met een dambord motief dus heb ik naar de huishouthandel van het forum gemaild en die had nog wel noten en essen liggen

allemaal ruwhout wat ik niet wist maar wel leuk vond

hiebij wat foto's van het proces

groeten bas

Attached files

Re: houten snijplank

nog een paar foto's

groeten bas

Attached files

Hallo Knutselaar

Mooi vakwerk geworden Bas, maar ik heb een vraag. Als je de stroken aan elkaar hebt hoe maak je daar dan weer de losse stroken van om te verlijmen.

Hartelijke groet Hugo

hey hugo

dat heb ik niet ik heb allemaal blokjes gezaagd (met de hand)
    die stroken lagen los naast elkaar om het effect te zien

groeten bas

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

http://thewoodwhisperer.com/butcher-blo ... ing-board/

Je kan dus ook stroken verlijmen, hier weer stroken van zagen en deze weer verlijmen.

had ook gekund maar ik heb niet zo'n mooie zaagtafel
    en kan ik meteen oefenen met recht zagen, op een klein balkje kan je niet veel mislukken op zo'n grote strook wel :P

groeten bas

Mooi werk!!! (en mooi Makita freesje ook, wat kosta?) :P

Waarmee ga je het afwerken?

makita kostte 350 een jaar geleden dit model word niet meer gemaakt

afwerken doe ik met olie weet alleen nog niet welke

groeten bas

Dit maakt wel nieuwsgierig Bas, ik maakte ze ongeveer zoals op het filmpje van thewoodwhisperer. Dat had, vond ik, dat ik na de eerste keer verlijmen de ontstane plank nog een keer door de vandikte kon halen om mooie strakke kanten te krijgen om te verlijmen.
    Hoe heb jij al die balkje even groot en even vierkant gemaakt en hoe heb je na het verlijmen er een mooi vlak oppervlakte van gemaakt??
    Het ziet er gaaf uit en je bespaart niet op lijm :lol: . Ik zou het afwerken met een doekje olijfolie, heel dun en een paar keer met een paar dagen er tussen. Olijfolie hard bijna niet uit, dus je moet het hebben van de olie die in het hout dringt, er moet eigenlijk niks bovenop blijven liggen. Walnotenolie is ook prima, koop je voordelig bij de aldi of de lidl als ik me dat goed herinner.

jaap

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

he bas,

dit is een mooi project geworden. de combinatie essen en noten is echt erg mooi. ik heb een vergelijkbaar iets ooit gemaakt van kers en noot. ook erg mooi om te zien

heb je ook uitsparingen gemaakt voor het oppakken? een soort van inkeping aan de zijkanten?

ben blij dat het hout zo goed terecht is gekomen, leuk om de eindresultaten te zien!!

Forum Rechten