Nieuw op het forum

6 mrt 2016
3
0
Ik ben een nieuweling op het forum, maar al geruime tijd doende met het bouwen van een houten sloep.
Mijn machine park is beperkt en vraagt om uitbreiding. Ik zoek op dit forum dus naar gebruikservaring van vlakvandiktebanken en zaagtafels.
De bouw van mijn sloep is te volgen op www.allineblog.wordpress.com

Groet Fred
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Fred, nou zeg een behoorlijk grote sloep die aan het maken bent.

Groet Pel.
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Welkom!

Inderdaad, een grote sloep. Stomme vraag, maar kan die de deur wel uit?
 
6 mrt 2016
3
0
Tja, de sloep is aan de grote kant, zeker als je kijkt naar de bouwschuur. We willen met 6 personen comfortabel kunnen varen en dan kom je al gauw op een lengte van 6 meter uit.
Met een beetje manoeuvreren kan de sloep door de gezamenlijke deuropening van de schuur. Uitgezet in ACAD en voor het manoeuvreren heb ik al 4 forse zwenkwielen die on de bok passen.
De deuren van de schuur kunnen er uit en de middensteun moet ook weg. De dakconstructie moet dan tijdelijk worden ondersteund met een forse balk.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik zie vooral heel veel vakjes en geen gaatjes om het water weg te kunnen laten lopen naar de bilge
water dat blijft staan en hout zijn geen beste vriendjes
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Ik ben een nieuweling op het forum, maar al geruime tijd doende met het bouwen van een houten sloep.
Mijn machine park is beperkt en vraagt om uitbreiding. Ik zoek op dit forum dus naar gebruikservaring van vlakvandiktebanken en zaagtafels.
De bouw van mijn sloep is te volgen op www.allineblog.wordpress.com

Groet Fred
Over de twee machines is genoeg te vinden op het forum. Maar of dat de keus gemakkelijker maakt... Misschien handig om aan te geven waar je idee naar uit gaat. Dus mobiel, vast, prijs, etc.
 

PetraD

Actieve deelnemer
29 okt 2015
70
11
België SKW
Welkom, ik heb nog niet zo veel gepost, maar lees al lang mee. Na vele draadjes en ervaringen van de andere forumleden heb ik een Hammer vlakvandikte gekocht. Super blij mee.

Groetjes Petra
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Welkom.
Maar een idéé, is het niet beter om een andere forumnaam te nemen en niet je e-mailadres ervoor te gebruiken.
 
6 mrt 2016
3
0
Dank voor jullie opmerkingen.
Misschien niet zichtbaar op de foto's maar er zijn voldoende openingen in spanten en langzamerhand om eventueel water naar de bilge af te voeren. Bij de volgende blog update zal ik een foto met de muizenloopjes opnemen.
Voor een vlakvandiktebankje:
Mahonie terug schaven van 30 mm naar 25 mm met een breedte niet groter dan 180 mm. Budget onder EUR 800 voor een stationaire machine die niet te veel plek inneemt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.