cryptocurrency

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
ha medeforumers!
Ik ben wel eens benieuwd wie van de houtbewerkers er crypto munten hebben? Welke munten en waarom?
 

rombo319

Actieve deelnemer
3 mei 2013
29
0
Geen idee en het interesseert me ook geen moer.
Lijkt me ook niet zon relevant onderwerp in dit forum.
Suxxes met je handel,
groets,Arrie
 

rombo319

Actieve deelnemer
3 mei 2013
29
0
Juist, je hebt volkomen gelijk. In deze rubriek mag je van alles posten. Sorry.
Blijft onverlet dat het onderwerp mij geen moer interesseert.
Dus nogmaals: succes met je handel.
Groets,
arrie
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Nee heb ze niet zou ook niet weten wat ik er mee zou kunnen of moeten eigenlijk.
Van een aantal collega's weet ik wel dat ze wat hebben maar wat voor een?

Juist, je hebt volkomen gelijk. In deze rubriek mag je van alles posten. Sorry.
Blijft onverlet dat het onderwerp mij geen moer interesseert.
Dus nogmaals: succes met je handel.
Groets,
arrie
Zou ik zeggen reageer dan niet.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Blijkbaar interesseert het sommige mensen wel genoeg om toch te reageren.
Misschien om de sfeer op het forum een beetje fijn te houden niet reageren als het je niet interesseert?
Wat iemand er van vind is niet zo relevant, er wordt een heel normale vraag gesteld.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Kan mij nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat het feitelijk een piramidespel is...

Dit, en het feit dat het stroomverbruik van de bitcoin al gierend uit de klauwen is gelopen, en het feit dat er steeds weer nieuwe cryptomunten bij komen, maakt wat mij betreft het één grote gok. Ik doe er dus niets mee.
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Ik snapte er ook niks van, en ben daarom met wat kleingeld in crypto-CFD's gaan handelen: vanwege de enorme fluctuatie volgens mij de enige manier om er geld mee te verdienen maar eigenlijk gewoon gokken. De koersen worden gemanipuleerd door massaal te dumpen of fake nieuws naar buiten te brengen. Vertrouwen in de 'grote' crypto's is ingestort en vervolgens zijn er duizenden andere crypto's ontstaan: zie de juiste maar eens te vinden. Ik snap het nog steeds niet en ben er ook maar mee gestopt.
 
P

Pel

Guest
Kan mij nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat het feitelijk een piramidespel is...

Helemaal met Henk eens, straks een grote plof, en dan zie je de gedupeerde jammeren. Er zijn met dit systeem maar enkele die hier wel bij varen, namelijk diegene die er mee begonnen zijn.

Groet Pel
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Ergens in 2010 stond ik op het punt bitcoin te kopen voor een paar dollar per stuk. Ik dacht: nah, dit is weggegooid geld. Had ik het toen maar gedaan :p
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ik heb ooit eens iets dat ik verkocht had in bitcoins uit laten betalen (was 10 euro ofzo)
Half jaar later was dat ineens 80 euro waard, gauw ingewisseld en zo was het een leuk avontuur :)
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
ik heb ooit eens iets dat ik verkocht had in bitcoins uit laten betalen (was 10 euro ofzo)
Half jaar later was dat ineens 80 euro waard, gauw ingewisseld en zo was het een leuk avontuur :)
kijk dan is het leuk!

Het is inderdaad een gok wat de prijs gaat doen. Vooral omdat er op een dag enorme prijsfluctuaties kunnen zijn. Zolang er genoeg berichten de wereld ingeholpen worden die positief zijn, stijgt de prijs. Dat maakt dat het voor mij een luchtbel is, die knapt wanneer er geen vertrouwen meer in is.
Aan de andere kant is dat met elke munt zo. zodra er in de euro geen vertrouwen meer is, daalt de prijs ook. (echter is het natuurlijk bij de euro wel zo dat er overheidsinstanties zijn die er belang bij hebben dat die prijs niet te veel schommeld)

Ik heb puur uit interesse een paar munten genomen. En ja het blijft natuurlijk een gok of het een betaalmiddel wordt/blijft of dat de ballon gaat klappen:rolleyes:
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
In het begin was het minen van de coins nog een optie. Kon je een decryptie programma op je pc laten draain en dat bracht dan fracties van een coin op. Ik had wel een paar collega's die dat deden. Maar mijn vraag was dan altijd, wat is je pc op dat moment aant het uitvoeren? Kan net zo goed kraken van paswoorden of zo zijn. Da zou ik nog eerder het seti programma installeren.
 

Richardoe

Actieve deelnemer
29 mrt 2014
103
0
Omg. Groningen
hout-kado.nl
Ja hoor zeker doe ik wat met crypto, nieuwe techniek die niet meer weg zal gaan. Door er wat in te steken qua geld heb ik altijd de indruk dat ik me er wat meer in verdiep. Ik probeer wel te kijken naar wat het kan betekenen voor de toekomst, daarmee is het gokken iets minder ;-) Als ik ook nog wat kan verdienen is dat leuk.

En omdat het een houtforum is, dit heb ik laatst een keer gemaakt (CNC en Laser) voor een kennis die geloofde dat Ripple naar 5$ zou gaan.

IMG_2442a.jpg
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Ik zit heel dik in steemit een coin die je niet kunt minen. Het ''minen'' gebeurt door content te creeeren wat anderen kunnen liken. Deze content word eigendom van de blockchain en creeert als ware een waarde. Dit maakt de coin een stuk ''veiliger'' op de lange termijn.

www.Steemit.com is een sociaal media platform wat facebook, wordpress, forums, youtube, twitter, 9gag, reddit en twitch kan vervangen. Als gebruiker hoef je niks te investeren.

Ik ben het er mee eens dat bitcoin in verhouding tot andere crypto currencies heel weinig waarde toevoegt alternatieve coins zijn technologisch al velen malen beter dan bitcoin. Bitcoin zal op de lange termijn dan ook vanzelf uitsterven. Dit kan 5 jr of 20jaar duren maar het gebeurt.
Fiat currencies gaan hoe dan ook uitsterven net zoals stenen, kraaltjes, goud, gold backed valuta, fysiek geld en uiteindelijk ook de creditcards. In polen gebruik ik bijvoorbeeld al bijna nooit meer geld ik betaal alles via me telefoon in bijna elke winkel.
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Fiat currencies gaan hoe dan ook uitsterven net zoals stenen, kraaltjes, goud, gold backed valuta, fysiek geld en uiteindelijk ook de creditcards. In polen gebruik ik bijvoorbeeld al bijna nooit meer geld ik betaal alles via me telefoon in bijna elke winkel.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Fysiek geld, pasjes/creditcards en betalen via de telefoon zijn manier waarop je betaald, maar uiteindelijk betaal je met dezelfde valuta (euro) alleen de manier waarop verschilt. De euro zal als valuta nooit verdwijnen. En dat gelt denk ik ook voor bitcoin, ondanks dat hij nadelen heeft tenopzichte van andere crypto currencies.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.