Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Question [Gezocht] Inca Compact of vergelijkbare zaagtafel (noorden van het land)

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een Inca Compact Universal of vergelijkbare zaagtafel voor houtbewerking/meubels maken. Er staan er wel een aantal op marktplaats, maar vaak niet in mijn regio (Groningen) of niet in goede staat. Ik vroeg me af of iemand op het forum toevallig nog een in de aanbieding heeft?

Suggesties voor alternatieve zaagtafels zijn ook erg welkom.

Groet,
    Rob

Ik zou meteen voor de Inca Majoor gaan en dan complete want als je de vele accessoires nog een keer moet aanschaffen ben je vele Euros verder.

Gr,
    Peter v H.

Dag Rob, als zuid west friesland noordelijk genoeg is; mijn Mafell - Erika 85 Ec komt zeer binnenkort te koop. Nauwelijks mee gezaagd, verbreding, 2 nieuwe zaagbladen in verpakking, tafelverbreding, adapter voor de freesmachine, div aanslagen, aantal zelfgemaakte hulpstukken en nog 3,5 jaar fabrieksgarantie. Laat eerst maar weten of dit een alternatief voor je is, het is in ieder geval een courante machine. Groet, Hendrick

Dank voor het aanbod Hendrick, lijkt me een mooie machine, maar boven mijn budget. De Inca Compact gaat voor ongeveer 100 a 200 euro, nogal een verschil met de tafel die jij aanbiedt.

Is dit wat? https://www.marktplaats.nl/a/doe-het...f4f8b9c5b7a618
    ziet er slecht uit, maar er zit een parallel- en verstekgeleider bij.

Een Inca is vrij basic. Tafel en wat eromheen zit kun je desnoods zelf bouwen.

Die had ik inderdaad gezien, maar hij leek me niet in heel goede staat. Aangezien ik nul ervaring heb met dergelijke apparaten leek het me niet zo verstandig om er gelijk een te kopen waar eerst nog van alles aan gedaan moet worden. Of valt het wel mee met hoeveel ze opgeknapt moeten worden? Deze specifieke heeft ook geen spouwmes.

Nu, ik loop hier ook pas 8 maanden rond en heb al een complete Inca uit elkaar gehaald ;-) Het zijn hele degelijke apparaten en je moet af en toe even in de handleiding kijken als je een boutje of moertje overhoudt ;-)

Volgens mij is dit trouwens een Universalis. http://www.doebeli.ch/Files/pdf_inca..._universal.pdf
    Op de laatste pagina's zie je een onderdelenlijst en hoe het in elkaar moet. Een Major heeft bv 2 groeven voor de geleiders (links en rechts).

De foto's van het model op Marktplaats zijn niet je van het. Donker, beetje onscherp. Op de 2e foto zie ik een verstekgeleider (moeilijk te krijgen) met stopblok. En de parallelgeleider zit er ook nog vrij aardig uit. Voor zover het op de foto te zien is. De tafel is niet origineel, maar dat zie ik wel vaker bij dit merk. Het is veel eigenbouw eromheen, het gaat om de machine zelf. De motor staat op een verstelbaar plankje. Dat geeft vrijheid bij het kiezen van een riem en een andere motor. Lees, je kunt het zelf aanpassen.

Laat ik het zo zeggen: voor deze prijs lijkt het me een goede machine, maar het is niet het grootste model. Wil je voor groter, beter en meer, dan moet je verder kijken naar een Major.

- edit: paar zinnen aangepast
    Laatst gewijzigd door MatthijsG; 01-05-18 om 10:57.

een op te knappen Inca gevonden in het noorden .... van Belgie

https://www.2dehands.be/doe-het-zelf...408188322.html

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charel09 Bekijk Berichten
    een op te knappen Inca gevonden in het noorden .... van Belgie

https://www.2dehands.be/doe-het-zelf...408188322.html
    Maar wel heel kaal, zo zonder de geleiders, die zijn echt essentieel (en zeldzaam zeker wat betreft de verstekgeleider) zoals Matthijs ook al aangeeft

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MatthijsG Bekijk Berichten
    Nu, ik loop hier ook pas 8 maanden rond en heb al een complete Inca uit elkaar gehaald ;-) Het zijn hele degelijke apparaten en je moet af en toe even in de handleiding kijken als je een boutje of moertje overhoudt ;-)

Volgens mij is dit trouwens een Universalis. http://www.doebeli.ch/Files/pdf_inca..._universal.pdf
    Op de laatste pagina's zie je een onderdelenlijst en hoe het in elkaar moet. Een Major heeft bv 2 groeven voor de geleiders (links en rechts).

De foto's van het model op Marktplaats zijn niet je van het. Donker, beetje onscherp. Op de 2e foto zie ik een verstekgeleider (moeilijk te krijgen) met stopblok. En de parallelgeleider zit er ook nog vrij aardig uit. Voor zover het op de foto te zien is. De tafel is niet origineel, maar dat zie ik wel vaker bij dit merk. Het is veel eigenbouw eromheen, het gaat om de machine zelf. De motor staat op een verstelbaar plankje. Dat geeft vrijheid bij het kiezen van een riem en een andere motor. Lees, je kunt het zelf aanpassen.

Laat ik het zo zeggen: voor deze prijs lijkt het me een goede machine, maar het is niet het grootste model. Wil je voor groter, beter en meer, dan moet je verder kijken naar een Major.

- edit: paar zinnen aangepast
    Nog dank voor je advies. Ik kan deze tafel waarschijnlijk kopen voor iets meer dan 100 euro. Goede deal? Ik vroeg me wel af hoe moeilijk het is om een nieuw spouwmes te vinden, aangezien die er niet bij zit. Uiteindelijk is het toch maar een stukje metaal.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten