eiken en koper -kandelaar

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Vroeger al meer dan 14 dagen geleden dus, sloeg mijn jongere broer mooie koper schoteltjes.
Die kwamen op oude gelaste kettingen en onderdelen van weide-eggen als kaarsenstandaards.
Ik vond nog één. Nu geplaatst op een oud stuk eiken met zgn authentieke scheuren..........
Middengedeelte opgeruwd door met de afsteekbeitel sleuven te draaien en de onstane ribbels weer uit te breken.
Geeft een mooi robuust effect. Beetje nostalgisch. Afgewerkt met Danish Oil - nog vers.
Hoogte 15 (zonder kaars) en 22 met kaars. Diameter 10 cm.
Keer een ander model.
vr.gr. Jan Pranger.

P4300026.jpg

P4300027.jpg

P4300028.jpg
 
P

Pel

Guest
Mooie kaarsenstandaard Jan, het koper drijven doet mij er aan denken toen ik het eerste jaar op de ambachtschool zat, dan kreeg je lessen van zowel hout als metaal. Ik had een bonbon schaaltje als opdracht gemaakt uit een vierkant plaatje messing, dit was mij zo goed gelukt dat ik er het cijfer 9 voor kreeg van de leraar. De leraar zei tegen mij dat ik het schaaltje aan de directeur van de school mocht aanbieden, echter ik zelf was hier helemaal niet blij mee, ik had er veel liever mijn moeder blij mee gemaakt.:mad:

Groet Pel.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Dank voor jullie reacties.
Raymond met het woordje al ervoor geeft een oudere aan zich nog een jongere te voelen.
Zo en nu de schuur in voor een kandelaar met foto,s van het maakproces. Stap voor stap dus.
Vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.