hallo,

boobinga

Actieve deelnemer
20 apr 2018
70
15
de verre zuiden
Beter laat dan nooit, ik ben Csaba een hobby houtbewerker en dat is dus overdreven want ik moet eerst vier fietsen wegrollen voor ik een stuk hout in twee kan zagen! Maar ja, leesgeduld heb ik voldoende, ik was op zoek naar info over libanonceder en zo bij jullie forum geland.
Waarom hout, nou ja ik werk in high tech in eindhoven (asml) in cleanrooms enz waar normaal hout niet naar binnen mag want het is te vies, thuis ga ik dus lekker vieze dingen doen in mijn schuur:) daarom probeer ik ook mijn vrije tijd low tech houden (heb ook een doka)
ik vond al tijdens mijn eerste bezoek hier interessante discussies dus blijf ik even als dat mag!
verwacht van mij niet teveel nuttige input - mijn ervaring is bijna nul-
en waarom libanonceder, ik heb bij een fijnhouthandel een boomstam tafelblad van die hout aangeraakt en die geur kan ik niet uit mijn hoofd dus wil ik iets daarvan maken, maar wat? En hoe?
ik heb ook andere interessen hoor, bijv. western red cedar die ruikt ook lekker haha

Ps: ik ben van oorsprong hongaars dus excuses voor mijn foute nederlands (in de randstad krijg ik altijd de vraag of ik misschien een belg ben...)
 

vanboomtotbeeld

Actieve deelnemer
17 apr 2018
214
17
Hengelo Gld
www.vanboomtotbeeld.nl
Als de tekening en de cedergeur van libanonceder je aanstaat, zou je op zoek kunnen gaan naar een om te zagen atlasceder, cedrus atlantica. Groeit snel en is relatief makkelijk (via hovenier, of gemeente kapvergunningen) te vinden. Als je een beetje rechte en dikke stam hebt laat je het hout zsm zagen in planken of balken. Droogt langzaam. Daarna naar hartelust verwerken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.