Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 16 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 156
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

diverse houtsoorten te koop

ja, het is weer zover :

beuken 38x60x440mm(1,50 p.st)
    amer.kersen lengte's 400mm(50 euro voor 1 bananendoos vol)
    amer kersen 70x70x180mm(1,50)
    esdoorn 35x35x900mm(prijs 2 euro)

....tromgeroffel......padoek...45x8cm....diverse lengte;s.....dit ligt momenteel nog niet thuis(gelukkig).....dit zou vast wel problemen geven

al het klein-bestek hout ligt momenteel in de woonkamer om uit te zoeken. mijn kinderen hebben de tijd van hun leven,hahaha. mijn vrouw is gelukkig erg makkelijk(yep diezelfde van die lila-vloer)

ik was op zoek naar wat kersenhout voor wat kistjes te maken en dat heb ik wel gevonden hahaha

mocht je wat willen hebben stuur dan maar een berichtje.

mocht je wat nodig hebben stuur dan maar een berichtje

Re: diverse houtsoorten te koop

Rick, je woont 200 km bij mij vandaan, weet dit zogoed omdat we in de jaren 90 twee of drie keer per jaar vlak na Zwolle de afslag namen naar Dalfsen, om naar Collendoorn vlakbij Hardenberg te gaan voor vacantie te vieren, natuurlijk voor mijn dochter Karin die toen een jaar of twaalf was, die gek van paardrijden was, en nog is.
    Kost me teveel aan benzine, anders zou ik je komen plunderen....)))
    Ad

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

ad,

tnt brengt dit allemaal graag hoor . er staan nu 3 pakketten in de gang die volgende week weg gaan.

rick

Ha Rick,

Ik ben bezig om een werkbank te maken en ben nog op zoek naar wat hardhout. ik dacht eigenlijk aan jouw walnotenhout. Voor de bankschroef had ik een balk vuren staan maar zit bij nader onderzoek een flinke scheur door en door. Ik zoek iets van 15cm breed 5 cm dik en 80 cm lang.
    ik heb er foto,s bij voor het idee. Ik weet niet zo goed wat het beste is voor de bankschroef.

Ik hoop je a.s weekend te zien.

Hartelijke groet Hugo

Attached files

Ha Rick

Ik ben op zoek naar hout???
    Ik ben een werkbank aan het maken en zoek hout voor de bankschroef. Ik heb er een balk vuren 24 x12x80 cm voor staan maar daar zit een te grote scheur doorheen. Ik ben op zoek naar een stuk hardhout 15 cm breed 5 cm dik en ongeveer 80 cm lang. Ik zat te denken aan enkele laten van jouw walnotenhout. Ik hoop je a.s weekend te zien.
    HG Hugo

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

komt allemaal goed, zie je morgen wel verschijnen!!!(zie pb)

@Armada....

Even off topic....., maar wat een gave werkbanken zijn dat, heb je die zelf gemaakt? Heb je er nog wat meer foto's van.
    Ik ben op zoek naar wat inspiratie om er zelf een te gaan maken. Heb hier een lading beuken balken liggen die smachten om te worden verwerkt in een mooi meubel...

Hallo Ronald

Die werkbank ga/ben ik aan het bouwen. De foto's heb ik van het web gehaald. met een beetje googelen kwam ik bij foto's van de werkbank van ROUBO terecht. Een massief en zwaar uitgevoerde werkbank die ik gelijk heel mooi vond. Toen ben ik gestart met het verzamelen van spullen. Ik heb via het forum het boek: Workbenches van Christopher Schwartz gekocht waarin de bouw beschreven word. Ik ga op het forum mijn bouwverslag bijhouden en hopen op TIPS
    Stuur me even je privee mail met PB dan zal ik je er een paar mooie foto's mailen.

Hartelijke groet Hugo

Ik denk dat ik binnenkort maar weer op bezoek ga voor een 'ja, doe die ook maar' doos (goede ijsbreker in de bus, trein en metro trouwens).
    Enne, zou je je adres kunnen geven ? ik heb de DVD's maar ben de envelop kwijt :lol:

Hugo, mooie werkbank ga je maken ! (als je hulp nodig hebt... ik woon in de buurt) Wat me wel opvalt is dat enorme schroefdraad, enig idee hoe je daar aan zal komen ?
    Maak je trouwens ook nog een schuifbaar deel over de lengte aan de voorzijde ? Van wat ik weer is zo'n type werkbank namelijk meestal uitgevoerd met een soort houder aan de linkerkant en dan een schuifbaar deel aan de voorzijde waar je op willekeurige hoogte een pin kan plaatsen zodat je grote stukken hout goed kan klemmen (tot zo'n 2 meter).

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@pepijn: je bent van harte welkom!! hoe ver ben je met je japanse project?

pepijn was vorige maand bij mij thuis. het hout wat hij wilde hebben heb ik toen ik een lege doos gedaan. dit werd blijkbaar een mooie stormram in de bus en trein

verder is natuurlijk iedereen welkom. hout mag gekocht geworden , ook als je gewoon even wil komen kijken of een kop koffie wil komen drinken is dat helemaal goed.

Forum Rechten