ervaring/advies met WSE blades voor de Fein Supercut gevraagd

sibejan

Actieve deelnemer
23 apr 2017
89
26
Ljouwert
Een tijd geleden heb ik voor mijn bejaarde Supercut een set WSE blades bij GereedschapPro gekocht. Erg goede ervaringen werden afgewisseld met matige: de japanse zaagjes (T3) zaagden super; de 10cm (T10) lange is soms écht een uitkomst; de nagel-bestendige (T4 en T5) doen het zeker beter dan die van Fein, maar ook deze krijg je zonder heel veel moeite kapot; de carbide (P2) slaat nergens op, aaide het glazuur van een goedkoop tegeltje even en de carbide lag er af...
Maar de adapter trilt er sinds een tijd ook steeds vanaf... Ik werk er niet zo heel vaak mee, 't is echt zo'n machine die me uit netelige situaties red, maar verder soms maanden staat te verstoffen.
Maar toch is het tijd om weer 'ns wat zaagjes bij te bestellen (er staat een verbouwing voor de deur): ga ik opnieuw investeren in WSE, wellicht een nieuwe adapter, of toch beter voor een ander merk, of originele FEIN zaagjes.

Ervaringen of adviezen zijn welkom! :)

(en voor het geval hier al een topic aan is gewijd: mijn excuses - maar de zoekfunctie hier belet me ervan fatsoenlijk op "WSE AND fein" te zoeken)
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Originele Fein bladen kopen, is mijn advies. 20E voor een zaagblad is even slikken, maar het werkt zo veel beter. Daarmee ben je de aanschafprijs zo vergeten.
 

sibejan

Actieve deelnemer
23 apr 2017
89
26
Ljouwert
Zoals je zelf aangeeft zijn de houtzaagjes van WSE superieur tov de andere merken. Dus waarom twijfel je?

Bedankt voor alle reacties, op de gelinkte pagina helaas weinig gelezen over andere ervaringen met WSE (inderdaad grotendeels superieure zaagjes) op een 1ste generatie Fein SC (met zeskant aansluiting).
Mijn probleem zit 'm in de WSE-adapter (voor op de oude zeskant-aansluiting). De zaagjes trillen los, met name op de hogere stand (ik moet nog 'ns onderzoeken of dat bij alle verschillende type WSE zaagjes gebeurt). @Bijtel - heb jij hier geen last van?
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.