Beuken balken scheurtjes

lefte

Actieve deelnemer
29 jul 2014
35
2
Hey allemaal, ik kan wat beuken balken scoren (80*80, 60*50), maar in het kops gedeelte zie je nogal wat scheuren (zie fotos). Is het de moeite om ze te kopen of gaat dit alleen maar doorscheuren en instabiel hout opleveren bij verdere bewerking ervan?
 

Bijlagen

  • IMG_20180419_135014.jpg
    IMG_20180419_135014.jpg
    96 KB · Weergaven: 253
  • IMG_20180419_140838.jpg
    IMG_20180419_140838.jpg
    97,1 KB · Weergaven: 254
Laatst bewerkt:

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Goedemorgen, qua sterkte bij een langs houten blad of poten heeft dit geen nadelen. indien je bijv een kopshouten hakblok gaat maken moet dit wel opgevuld worden en is het minder sterk als hout zonder scheurtjes.

volgens mij is het wel gezaagd voor specifieke toepassingen zoals draaiwerk of leuningen voor bankstellen dus de kwaliteit is goed. ik zou meer kijken naar hout-ongedierte en stofhoopjes bij dit soort oude partijen beuken!

mvg wilco
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Je moet eigenlijk altijd wat verlies in lengte rekenen bij houten balkjes (en planken) door die scheurtjes. Meestal moet er maar een klein stukje (3-4cm) af. Als je kan moet je eens enkele balkjes afkorten om te zien hoe ver de scheurtjes doorlopen.
 

lefte

Actieve deelnemer
29 jul 2014
35
2
Bedankt voor de info. De bedoeling was om er een bijzet keuken tafeltje van te maken en met de overige balken eventueel nog kopshouten snijplanken/hakblokken. Ik heb de gok gewaagd en de balken gekocht, aangezien het voor een goed prijsje gekocht kon worden. Ik moet het nog gaan afhalen en zal dan eens zien hoe het hout eruit ziet als ik er enkele centimeters vanaf zaag. Voor het keukentafeltje kan het toch al dienen :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.