Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Hobby opstarten

Hobby opstarten

Hallo allemaal,
    Ik wil voor de hobby wat pallets bewerken en hopen dat er wat moois uitkomt. Nu heb ik zo goed als geen houtbewerking tools en moeten die dus gekocht worden.
    Om die pallets op maat te zagen dacht ik dus aan zo'n hobby zaagtafel (linkje die van 100-200€).
    Zit ik met zo'n tafel goed of zie ik iets over het hoofd?
    En ik zie ik veel van die tafels de optie om het zaagblad tot 45graden te kantelen maar kan ik hem ook laten zakken?

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Welkom op het forum, ik denk dat je aan een reciprozaag meer hebt om pallets uit elkaar te zagen.

Groet Pel
    Hout wirktj.

Het uit elkaarhalen van de pallets was ik niet vanplan met een zaag te doen. Ik wilde de losse planken enigzins nauwkeurig opmaat zagen. Daarom lijkt me toch zo'n zaag uit de losse pols toch ongeschikt. Maar bedankt!

Ik gebruik ook een reciprozaag. Kan je in een paar minuten van een pallet allemaal losse plankjes maken. Kan je ze daarna op maat zagen met bv aan afkortzaag

Voor de recipro wel een zaagblad gebruiken dat zowel voor hout en metaal geschikt is

Hartstikke leuk pallets en geeft een bepaalde look, maar let wel heel goed op spijkers die achterblijven! Soms zit er eentje in die je niet gelijk ziet. Als de zaag de spijker raakt, vliegt'ie rond en ben je niet zo blij :-|

Hoe nauwkeurig wil je het gezaagde hebben? Het merk Inca wordt nogal eens tweedehands aangeboden. Is vrij basic maar zeer degelijk.

Ha Ron, koop iets van Evolution. De “rage” zaagbladen gaan door alles, inclusief spijker en nieten...

succes met je nieuwe hobby

henk

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Leuk, ik ben deze hobby ook met pallets begonnen. Ik haalde eerst altijd de planken los, zonder te zagen. Toch zie je dan nog wel eens een spijker of nietje over het hoofd.
    Succes in elk geval!
    Vriendelijke groeten,

Corné

Ik geniet er zelf enorm van om simpele meubeltjes of constructies te bouwen van pallethout en op die manier voor heel weinig geld met deze hobby bezig te zijn. Ik heb trouwens een soort dubbele koevoet in elkaar gelast om pallets uit elkaar te halen, dat maakt dat klusje wel een stuk gemakkelijker. Maar even on topic: Heb je om planken op maat te zagen niet meer aan een afkortzaag? Die zijn voor dit doel ook best goedkoop te verkrijgen. Je kunt ook een handcirkelzaag overwegen, met een haakse aanslag erbij kun je daar ook goed mee afkorten en je kunt er eventueel ook mee schulpen of plaatmateriaal verzagen...

Wat is er mis met een gewone afkortzaag?
    Je weet wel, zo’n apparaat met een houten handvat waarmee je op en neergaande bewegingen maakt
    Voordat jij je machine gevonden hebt, zaagje erin gedaan hebt, verlengsnoer gevonden hebt, gehoorbescherming....,
    is die hele pallet al in schrootjes gezaagd handmatig.

Zonder herrie, stof etc.
    Waarom moeilijk doen als het zo makkelijk is?

Groet,
    Hans

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    + 1

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Forum Rechten