Welke kruislijn laser kopen.

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Uit je opmerkingen was mij dat niet duidelijk. De foto is een marketingfoto van Bosch zelf en was om TS duidelijk te maken dat de laser die ik had aangegeven de gewenste lijnen in 90° kon aangeven.
Marketing is, zoals je wellicht zelf wel weet, het ideale beeld schetsen, dat het in de praktijk anders werkt weten we gelukkig allebei wel.

Een laser hoeft niet constant aan te staan, eens je lijnen zijn uitgezet kan die weg. Een theodeliet op een bouwplaats blijft ook niet staan als de graafmachine begint:cool:
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.912
2.535
Ik bedoelde met mijn opmerking meer, dat mensen vaak allerlei gereedschap kopen, omdat ze denken dat het handig is. Maar ze gebruiken het een keer, zetten het in de kast en als ze hem weer nodig hebben, hebben de lekke batterijen de contakten weggevreten. In de praktijk heeft een laser voor mij vooral meerwaarde bij het uitrachelen van plafonds in oude huizen. Als de balklaag vlak genoeg ligt, knal je de rachels gelijk op de balken en heb je ook geen laser nodig. Ik begrijp wel dat de foto niet de waarheid benaderd. Als je laser zulke heldere brede laserlijnen geeft, hoef je na een eerste blik in de straal nooit meer naar de oogarts. Dat is ook het probleem met zulke reclame foto's. In de werkelijkheid rijden de elektromonteurs met hun hoogwerker over je profielen, als je er niet gelijk een stuk wand opzet. De gipsplaten staan ook al in je werkgebied en de pakken blik en iedereen loopt mekaar in de weg. Als je zo'n lege hal hebt om te werken, kan je het beste vooruitbetaling eisen.
 

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Nou naar alle tevredenheid gebruikt dus gekocht Bosch gll-3 na eerst de verkeerde besteld te hebben... Stom! Zat ik naar een kruis te koekeloeren. Toch maar voor de rode variant gegaan groen is duidelijker maar toch nog veel te duur helaas. Sterke lijnen ook bij zonlicht en een goede ontvanger ook bij zonlicht overdag buiten te gebruiken €400,- ex armer en toch blij. Bedankt voor het meedenken!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.