Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23
    De lijn is dunner en helderder

Weer wat geleerd. Kan u mij ook aangeven bij wat voor werkzaamheden zo'n dunnere lijn relevant is? Als je geen baak hebt, is een beter zichtbare lijn wel handig, maar ik kan me zo geen werkzaamheden bedenken, waarbij een heel erg dunne lijn nodig is.

Op grotere afstand is een dikke rode lijn niet prettig / precies. Onlangs met een groene gewerkt en dat was prettig.

Die bosch geeft toch een kruis:

o257848v16_GLL3_80CG_360Grad_V1_DSC2168_1a_fin.jpg

Dit moet toch voldoende zijn om te doen wat jij wil.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Mooie foto, maar in de praktijk doe je dat met een rolmaat, een smetlijn en een magnetische waterpas. De eerste keer dat iemand een stuk blik uit zijn handen laat vallen is de laser hemelen.

Jij hebt nog nooit met een laser gewerkt. Dat kan ik uit je opmerking opmaken.

Een lijn die altijd, overal op dezelfde plek staat en die er ook is als beide handen bezet zijn is super handig.

Een plafond uitrachelen met een laser is zoveel makkelijker dan met een waterpas klooien. De gemiddelde gebruiker van een laser laat op zijn waterpas na, die heb je nog wel nodig, de rest thuis. Niet meer nodig.

Maar de oude methode werkt wel gewoon, is ook goedkoper, maar handiger, nee, daar heeft de technologie een voorsprong genomen.
    Thuis heb ik geen kruislijnlaser, maar ik mis hem best wel vaak, zeker als ik alleen werk. Tegelen of een kozijn plaatsen heb ik dan nog niet eens gedaan, daar zou ik hem ook voor gebruiken.

Afvoeren op afschot, straatje leggen, nog twee prachtige voorbeelden waarbij de laser fijn werkt. Ik heb wel een laserafstandmeter, handig met rolmaatfunctie, knetterd je lint niet naar beneden als je 6 meter gordijnroede staat uit te tekenen voor de afstanden van de steunen. Ik gebruik hem ook voor afkorten op de afkortzaag. Even tegen het blad richten en je legt lange lengtes in één keer goed.

Maar je moet er wel voor open staan om er mee te leren werken.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Vorig jaar gebruikt bij wandjes zetten, dan werkt zo'n laser prima, je komt geen hand meer te kort, wat bij een waterpas wel eens voorkomt.
    sometimes you just need a bigger hammer

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014

Red face

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trilliwilli Bekijk Berichten
    Die bosch geeft toch een kruis:

o257848v16_GLL3_80CG_360Grad_V1_DSC2168_1a_fin.jpg

Dit moet toch voldoende zijn om te doen wat jij wil.
    Deze werkt erg prettig, aanrader. De prijs is pittig, maar als je hem vaak gebruikt ben de de prijs ook snel vergeten

Trilliwilli Ik hoop niet dat je opmerking tegen mij gericht is, want ik doe dit soort werk al een jaar of 20 voor mijn brood. Je kan met een laser prima werken, maar zodra er meer mensen op een bouwplaats lopen zet je geen laser op de grond. Voor plafonds uitzetten klem je hem op een spant, dan is je laser redelijk veilig. In woonhuizen waar ik alleen loop gebruik ik ook de laser vooral voor het uitzetten van plafond rachelwerk. Ook dan hangt hij aan de balken, zodat hij redelijk veilig is. Voor tegelwerk zet je je begin peil uit en de lijnen smet je. Je laat niet je laser in de ruimte staan, want dan staat hij constant in de weg en je staat zelf steeds voor de straal.

Forum Rechten