Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Welke kruislijn laser kopen.

Hallo,

De oude sola kruislijn laser heeft het begeven dus nu moet er een nieuwe komen maar er is zoveel keuze, kon hierover niet veel vinden op het forum....

Dus

Wat wil ik?
    -horizontaal 360°
    -verticaal 2 lijnen 90°
    -groene laser
    -optionele ontvanger

Ik gebruikte de sola voornamelijk binnen maar met een aantal verbouwingen op stapel als een aanbouw en een nieuwe werkplaats zijn mijn eisen wat aangepast.
    Iemand ervaring met Chineze makelij?

Bedankt voor het meedenken!

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Geen ervaring met Chineze makelij, wel met de lasers van Bosch blauw. Bevallen we goed. Duurzaam en nauwkeurig.

Twee merken die er uit springen in het segment van betaalbare kruislijnlasers: Bosch en Leica.
    Leica heeft een lange geschiedenis als geometrische fabrikant, en kwamen onder andere als eerste met de Disto afstandlaser. Bosch heeft zo'n tien jaar geleden zowel CST/Berger als Robotools overgenomen, waarbij CST/Berger de profi producten maakt (rotatielasers ed) en Robotools hoofdzakelijk de Bosch groen producten vervaardigd.

Tegenwoordig komen overigens bijna alle lasers uit Azië, ook van de A-merken.

Deze twee voldoen aan je eisen:
    https://www.lijnlasershop.nl/leica-l...lijnlaser.html

https://www.klium.nl/bosch-gcl-2-50-...1066h00-392441

Beide kruislijn, beide groene laser en beide met ontvanger uit te breiden.

Op werk hebben we de rode Leica Lino L2, die bevalt goed en heb ik thuis ook gebruikt. Van Bosch heb ik een afstandmeter en die vind ik zelfs nog fijner als de Disto's van werk.

Er zijn uiteraard nog wel meer betrouwbare merken zoals Sokkia, Stabila, Spectra en Laserliner, maar die zijn minder goed verkrijgbaar en ook aardig aan de prijs.

Jou vraag voor Chinese makelij, ik hoop niet dat je Alibaba rommel bedoelt, je gaat de betrouwbaarheid van je werk af laten hangen van je meetgereedschap, dus dat is jou referentie. Ik zou daar niet op bezuinigen. Een kruislijnlaser van de Lidl klinkt aanlokkelijk, maar ik zou daar niet aan beginnen.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

William geen klusje zonder disto krijg je click plinten van.
    De sola heeft het vanaf 2001 goed gedaan en toen een rib uit mijn lijf en nu ik weer analoog bezig ben werkt dat ook wel maar een keuken stellen zonder vindt ik gedoe. Heb niets van Bosch als uiteraard een klopboormachine, ik ga eens kijken.
    Thnx

Hmm, beide missen een 2e verticale lijn op 90° van elkaar...

Bedoel je een lijn/puntlaser?

Deze heeft drie lijnen: https://www.bosch-professional.com/n...-cg-0601063T00
    Maar daar moet je de portemonnee bij gaan trekken, das nie goedkoop meer
    Laatst gewijzigd door trilliwilli; 16-04-18 om 20:54.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

IMG_20180416_220436.jpg William een dubbele kruislijnlaser dan? Kom ze idd niet veel tegen maar met keuken eilanden en wanden onmisbaar

Nietus,... Die is rood.... Pfffff dat bedoel ik...
    Ohw,.... hamer zoekt spijker!

Ik zelf heb een infiniter met een rode laser en een baak. Werkt al jaren naar tevredenheid. Wat is het voordeel van een groene laser?

Forum Rechten