Aandrijver Co-Matic AF32, tandwiel set + wielen?

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Ik zocht nu een paar weken naar dit type aandrijver en afgelopen week kwam ik via een random Facebook verkoopgroepje eentje tegen.. Hij mocht voor slechts 70€ (!) van eigenaar veranderen en bleek ook nog een keer in een goede staat te verkeren. Na een kleine poetsbeurt:

20180414_164905.jpg

20180414_165549.jpg

Eén van de rubberen wielen is wat beschadigd, dus ik ga een nieuwe set bestellen via Axminster.co.uk vermoed ik. Puur owv de prijs eigenlijk, tenzij iemand me deze afraad?

Dan nog betreffende de tandwielen.. Ik kreeg er geen extra tandwielen bij om de snelheid te regelen, worden die van fabriek af normaal gezien wel meegeleverd? De gemonteerde tandwielen kunnen wel gewisseld worden, maar dan zijn er nog maar 2 snelheden mogelijk. Ik vind wel een Amerikaanse verkoper die een set aanbiedt waarmee je nog 1 hogere + 1 lagere snelheid kan toepassen, dan de snelheden die door Co-Matic gegeven zijn:

https://www.ebay.com/itm/ACCURA-LOW...AR-SET-FOR-1-4-HP-POWER-FEEDERS-/372254303326

20180414_163624.jpg

Heeft er iemand weet van een Europese firma die dergelijke tandwielen levert voor zo'n toestellen? Aangezien er toch wel een heel aantal merken dit type in hun gamma hebben.. Via het merk zelf zal het vast wel te bestellen zijn, maar ik wou via deze weg toch eerst even bevragen of er geen andere opties zijn.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
723
30
BE / Tienen
Is geen echt antwoord op je vraag... Heb een tiental jaar geleden ongeveer hetzelfde toestel tweedehands gekocht, eveneens zonder tweede set tandwielen. Ik heb toen via een reguliere handel in houtbewerkingsmachines (Bimac, stokrooie, Hasselt, onderdeel van Lismont in Saintes) het tweede setje besteld. Was niet zo heel goedkoop (denk iets van een 50 euro, maar ben er niet zeker meer van).
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik heb tot nu toe enkel bij mij enkel de laagste snelheid gebruikt (6 m/min) en dat gaat en voldoet prima. Tenzij je heel veel meters gaat maken, lijken hogere doorvoersnelheden mij niet opportuun.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.