Bussen... waar te koop?

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Voor een boormalletje ben ik op zoek naar kleine bussen. Voor boren 6 en 8 mm, lengte 3 x D ongeveer. Brons, messing, staal, maakt niet zoveel uit. De webshops die ik heb gevonden hebben niet de juiste maten, of leveren alleen in grotere hoeveelheden.

Iemand een link waar ik dit soort busjes kan vinden en waar ik niet ineens een heleboel hoef af te nemen??

Thymen
 

BoyS

Actieve deelnemer
15 jan 2018
153
80
Limburg
Als je ze alleen puur als geleider gebruikt zou je desnoods een stukje leidingbuis of iets dergelijks gebruiken.
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Ik zal maandag met Kruis bellen. Op de website vind ik ze niet. En verder kwam ik wat messing buis tegen, die misschien te gebruiken is.

En anders kunnen die boorbussen altijd nog, al wordt dat iets duurder dan wat ik in gedachten had.
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Inschuifhuls 12 m (kraag), huls 10 mm OD, 8 mm ID. Lengte 23 mm. Precies wat ik zocht. Boor past als k*l in Kaatje.

Daarnaast, bij Praxis hebben ze messing buis 10 mm OD / 8 mm ID, dat had ook gekunt.

Maar deze hulzen, met kraagje, zijn prima.


20180414_164042.jpg
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Zijn dit de bussen die je gebruikt om flexibele/uitgegloeide koperen buis te kunnen knellen?

Klopt.

Is messing daar niet te zacht voor ?
Waarom niet in een reststuk ijzer of RVS een gat boren en dat als mal gebruiken.

Willem

Ik heb geen reststuk ijzer of RVS, en ook de boren/zagen/frezen daar niet voor. En messing is goed genoeg. Voor 85 cent per hulsje maak ik desnoods een nieuwe malletje uit wat reststukjes hout, als het al versleten is.

Dit is het malletje:
20180414_192405.jpg

Ik kreeg het idee hierdoor:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.