Sequoia tafelblad

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
@spinningwheels mooi onderstel, mij iets te uitgesproken, haalt aandacht van het blad af...:rolleyes:
Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen, Maar als je zelf een idee hebt voor een leuk onderstel wat net iets anders is dan de standaard onderstellen , Kan ik misschien ook wel wat voor je doen
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Hoe is de tafel uiteindelijk geworden ?
Ik laat als het goed is deze maand een Sequeia zagen die op nationaal park de Hoge Veluwe stond
Wil in ieder geval een stam van 3 en 1 van 4 meter laten zagen voor tafelbladen etc
Wat ik me afvraag , is deze gewoon te vlakken op bijv vlakbank en vandiktebank
Kennis van me die hem heeft geveld had het erover dat hout vrij zacht is en de noesten veel harder en dit problemen kan geven
Als ik naar de schijven kijk die ervan gezaagd zijn lijkt dat ook zo namelijk
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Het hout is inderdaad best zacht en je kunt de jaarringen en knoesten goed voelen, was na het vlakfrezen (met de bovenfrees in een geleidebak) nauwelijks voelbaar tot je nog gaat schuren, dan versterk je dit effect. Krast ook erg snel maar dit hoort bij dit blad en ik vind het prima.

D1FD9E5F-862D-45E2-A795-8FBC26785EE4.jpg

Ben er blij mee!

C0C1ACDD-58D5-4A11-986F-6A192833DFA7.jpg

Foto van ingefreesd profiel
 
Laatst bewerkt:

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Echt heel mooi geworden ,poten ook

Ben benieuwd hoe die van mij er straks uitziet na het zagen ,al likt ie bij mij donkerder te zijn van binnen
Helaas niet zo breed die van mij (60cm)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.