Badkamermeubel frontjes behandelen

Bond

Actieve deelnemer
23 sep 2017
51
1
Mensen,

Voor m'n badkamer heb ik zelf een meubel gemaakt, 18mm multipex ex en eiken frontjes. Alleen nu zit ik even in dubio hoe ik de eiken frontjes ga behandelen. Er zijn 2 producten waar ik naar aan het kijken ben.
Namelijk OSMO hardwaxolie of skylt. Het zijn rustiek eiken frontjes dus een noest hier en daar, plus een prachtige tekening in het hout.

Mijn voorkeur zou gaan naar een olievorm, mede door het betere accentueren van de ''imperfecties en tekening''. Ik begreep dat met skylt meer de onbehandelde vorm naar voren komt. en natuurlijk de 2 componenten met elkaar moet mengen, waarbij OSMO meer een kwestie van aanbrengen is.

Wat is jullie mening hierover? Ik weet dat skylt een goed product is, of zou het ook mogelijk zijn om eerst een olie vorm te gebruiken en dan skylt?

Ik heb nog geen ervaring met de afwerking van meubelstukken in een vochtige ruimte nl.

Alvast bedankt!
 
P

Pel

Guest
Ik zou de frontjes met skylt behandelen omdat ze op de badkamer hangen waar een hogere vochtigheidsgraad heerst als in de rest van het huis.

Groet Pel.
 

Zjeeraar

Actieve deelnemer
5 dec 2013
117
25
Dit lees ik met interesse, ons gelamineerde badkamermeubel is niet mooi meer door vochtbulten (van spelende kinderen in bad kun je schijnbaar niet verwachten dat ze het badmeubel droog houden :cool:) en ik ben van plan de frontjes en zijkanten te vervangen door eiken panelen. Ik lees dan ook graag waar je voor kiest en natuurlijk hoe dat bevalt!
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
volgens mij kun je olie en Skylt goed combineren, alleen zien dat de olie lang genoeg kan intrekken/drogen, reken op 1 à 2 weken.
 

Bond

Actieve deelnemer
23 sep 2017
51
1
Bedankt voor jullie reactie! 1a2 weken intrekken is wel lang, snap wel waarom, dat is het niet;) Maar OSMO hardwaxolie is niet echt een optie op massief eiken frontjes? Het is een ruime badkamer met voldoende ventilatie.
 

Bond

Actieve deelnemer
23 sep 2017
51
1
De frontjes zijn klaar. Ik heb toch gekozen voor skylt, mooi product! Aangebracht in 3 lagen zoals beschreven. De roller in een bakje afgesloten bewaard in de koelkast. Werkte perfect!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.