Nieuw chuckje nodig...

Zoals de titel al zegt: Ik ben op zoek naar een nieuwe chuck...

Nu is mijn oog gevallen op de volgende chucks:

-De Stronghold chuck van Oneway
-De nova Titan II van Teknatool

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze chucks? Ik neig op dit moment naar de Titan aangezien die ik een leuk pakketje bij Schultes te krijgen is, maar aan de andere kant hoor ik veel positieve verhalen over de stronghold. Iemand voor of nadelen gevonden wat betreft deze chucks?
Uiteraard hoor ik ook graag of er andere alternatieven nog zijn.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Ben zelf ook aan het rondkijken en vroeg me af waarom je bvb de record power sc4 niet in je lijst hebt. Voor zover ik het begrijp is die vergelijkbaar met de titan 2 en zijn de klauwen uitwisselbaar.
 
P

Pel

Guest
Ik denk dat Ronald Kanne Houtdraaierij je zeker van het juiste advies zal voorzien.

Groet Pel.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Rene, kleine bijdrage van mijn kant. Ik heb de supernova chuck omdat ie bij de NOVA 1644 draaibank werd meegeleverd. De bevestigingsschroef (anti afloop) spoort niet helemaal met de kraag in de opname as waardoor ik een klein tussenringetje nodig heb. De chuck klemt goed maar lijkt mij soms een beetje losjes =>> moet beter kunnen. De Stronghold ken ik niet uit ervaring alleen spreekt mij de afronding binnen in de klauwen wel aan omdat ik aanneem dat je daarmee een iets betere grip hebt op verschillende diameters. De klauwen van Nova en RP zijn uitwisselbaar, ik heb een hele reeks incl de grote klemplaat voor schalen en dat bevalt goed.. Sommige randen zijn wat scherp. Het stronghold systeem is wezenlijk prijziger..

grtz Hans
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
846
Oss
Ik heb 2x stronghold 1xtalon en record sc3.
Stronghold en talon genieten veruit mijn voorkeur.
Afhankelijk van de diameter van de schalen welke je wilt draaien kun je de bekken kiezen.
 
Het is de stronghold geworden! De reden dat ik twijfelde tussen de nova en de stronghold was voornamelijk omdat ik de supernova 2 al heb als kleine chuck. Echter heeft de stronghold een stuk meer opties.
Direct ook maar de mega jumbo jaws erbij genomen en een extra setje bekken...
 
Het is de stronghold geworden! De reden dat ik twijfelde tussen de nova en de stronghold was voornamelijk omdat ik de supernova 2 al heb als kleine chuck. Echter heeft de stronghold een stuk meer opties.
Direct ook maar de mega jumbo jaws erbij genomen en een extra setje bekken...

Daar krijg je geen spijt van.
Veel draaigenot ermee
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Ik heb de mijne vandaag ook binnen gekregen. Helaas is de draaibank voor eind mei...overal uitverkocht ��
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik heb een half dozijn Oneway Chucks, de Talon en de Stronghold, mijn eerste is meer dan 20 jaar al in gebruik en werkt nog steeds als nieuw, de Nova kwaliteit is nog nooit te vergelijken geweest met de Oneway of de Vicmarc chucks.

De Oneway Jumbo en Mega Jumbo jaws zijn ook beter gemaakt in kwaliteit (Ik heb drie maten) en beter bedacht, als je hier even kijkt dan zie je de lange sleuven die je gebruikt on dingen die niet meer rond zijn toch goed vast gezet kunnen worden, die ander soorten hebben dit niet, het beter bedenken van wat Oneway maakt en de beste kwaliteit komt elke keer tevoorschijn, en ja it kost een beetje meer,, geef mij maar kwaliteit, doet een keer zeer inplaats van elke keer waneer je het gebruikt of als je het weer opnieuw moet aan schaffen omdat het niet meer werkt.

Hier zijn enkele schalen die al jaren zitten the wachten om voor de tweede keer gedraaid en dan afgewerkt te worden, en die zijn gewoon nooit meer rond, maar met de Jumbo jaws kun je die toch good vast zetten, geen vierklauw Chuck maar toch best wel te gebruiken om het recess weer rond te draaien, of er een in te maken als er geen is.

De 3 schalen in het stuk harde Esdoorn was eerst met schroeven vast gezet en 3 keer iedere schaal gedraaid, om de voetjes aan de onderkant te maken en de schroef gaten weg te draaien heb ik het in de Mega Jumbo jaws vastgezet en het gedraaid (heel voorzichtig ;))
Jumbo Jaws.jpg 3 bowl platter.jpg 3 bowl.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.