tv uitzending over timmerwerk

ariette

Actieve deelnemer
27 okt 2010
84
4
tip

op ned 3 een uitzending die heet

Titel:
De beste
Zender:
Nederland 3
Datum:
6 januari 2011
Uitzendtijd:
19:30 - 20:25 uur


je ziet een aantal timmerlieden in opdracht bepaalde projecten met een tijdsdruk maken

de beste timmerman krijgt de eeuwige roem - presentator Valerio
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Mijn vriendin wees me er op, dus ik ging met veel enthousiasme kijken. Viel wel erg tegen. Oke in korte tijd zonder voorbereiding iets in elkaar zetten is natuurlijk niet makkelijk, maar een paar balken aan elkaar schroeven is naar mijn mening geen vakmanschap. Uiteraard kan ik het zelf niet beter, maar ik ben dan ook maar een simpele IT-er en geen timmerman.
 

WR1944

Oud hout
Vergeet niet dat TV-programma's vermaak dienen te zijn voor de massa. Ook bij de publieke omroepen. Een video zoals laatst over verdwijnende ambachten zal je dus nooit op de TV zien. Dit is alleen interessant voor die paar houtbewerkers. Daarom wordt er meestal een competitie-element in dergelijke programma's verwerkt en staat een hysterische nitwit te vertellen hoe spannend het wel is. En vaak gaat het mis vlak voor de deadline en is er in de laatste seconde een reddende handeling. Die laatste handeling wordt natuurlijk een paar keer overgedaan voordat het goed op de tape staat.
Instructieve video's vind je meestal op YouTube. Tot zover mijn uiting over dit ergerlijke gedoe, nog versterkt door de zgn. reality shows hier in Amerika. Dat is doorgestoken kaart zoals De Gouden Kooi dat ook was. Vandaar dat in de contracten stond dat er niets naar buiten gebracht mocht worden van hetgeen zich er achter de schermen afspeelde.
 

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
Ik heb het programma met plaatsvervangende schaamte zitten kijken :?
net als woensdag en dinsdag overigens :lol:

vroeger........ een jaar of 12 terug had je op Discovery het programma "Boatbuilder"
Dat was wel leuk en leerzaam (voor mij toen dan) :)
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Als het doel was om een tenenkrommend schlemielige parodie op Masterchef en The Voice of Holland te maken, dan is het perfect gelukt. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit programma serieus bedoelen.

Arthur
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
mmm er schiet weer een idee door mijn hoofd:


http://www.woodworking.nl op youtube. er zijn genoeg vakkundige mensen die een goed verhaal kunnen houden. er zijn weinig nederlandstalige filmpjes te zien voor de houtbewerker.
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Goed idee Rick. Ik kijk nu regelmatig naar de filmpjes van The WoodWhisperer met Marc Spagnuolo. Ik vind die gast wel kundig en duidelijk. Het is wel een grappige kerel.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Onze "eigen" Dopeling, Alex die bij Baptist werkt, zou dit graag willen doen. Als we met elkaar wat middelen en spullen bijeen zouden brengen kunnen we een leuke start maken. Dan maken we onze eigen documentaire voor het nageslacht :D :D .

jaap
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Inderdaad een goed idee Rick en Jaap, sowieso omdat er weinig informatieve Nederlandstalige video's zijn met betrekking tot houtbewerking.
Wat Jaap aandraagt is ook een goed idee, iemand die het graag wil doen, die er de kennis voor heeft en het ook blíjft doen, zodat het een geheel is (en blijft).
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Lijkt me wel een leuk idee om dingen te bundelen. Maar wat voor type films is dan bruikbaar? Engelstalig of NL, met tekstuitleg of met stem ala Marc Spagnuolo? En wat is precies de doelgroep; houtbewerkers, kunstenaars, meubelmakers, of iedereen?

Ik ben al een tijdje bezig op Youtube, destijds geinspireerd door oa andere motorzaagkunstenaars en de woodwhisperer. Engels is de voertaal (of tekst eigenlijk) in mijn videos omdat er gewoon nauwelijks animo is voor Nederlandstalige filmpjes.. Je hebt voornamelijk domme make-up of comedy kanalen die alle bezoekers trekken, niveau is ver te zoeken. :roll: Daarom ben ik maar engelstalig gegaan, veel meer gelijkgestemden en bezoekers, zo'n 800 per dag.
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Houthasses zei:
Maar wat voor type films is dan bruikbaar? Engelstalig of NL, met tekstuitleg of met stem ala Marc Spagnuolo? En wat is precies de doelgroep; houtbewerkers, kunstenaars, meubelmakers, of iedereen?

In principe zouden beide kunnen met een voice over (dat de persoon die het laat zien niet praat), en op die manier kan het zowel met spraak als met tekst zijn.
Persoonlijk denk ik dat het beste zou zijn door voor alles wat te doen, en je niet specifiek richten op één doelgroep. Afwisseling is gezond, en uitgaande van mezelf, vind ik het interessant om veel van verschillende bewerkingen te weten te komen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.