Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14
    Junior Member
    Ingeschreven
    Apr 2018
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Zelf gebruik ik meestal gewoon rondstaal van 10mm met twee dichtgelaste ogen eraan geplooid. Dit maak ik ineens op de juiste lengte en het aanspannen doe ik via de steun in het midden. Dit is een kort stuk dikwandige pijp van een 150mm lengte met daaraan een plat voetje gelast, hier zitten twee gaten in om het tegen de balk te schroeven. In het stukje pijp past een dik stuk draadstang met op het ene eind een U vormig zadel gelast dat over het rondstaal valt, aan het andere eind zit een moer met rondsel. Door de moer te draaien komt het draadeind uit de pijp en zet spanning op het rondstaal. Voordeel van deze constructie, staalkabel rekt en rond ijzer niet
    Ik kwam deze tegen:
    https://www.rvsland.nl/kabelhouder-vlak-4mm

Ik weet niet 20.5mm genoeg is qua afstand. (draad tussen de balk)

Nee, kan je niks mee, veel te kort en te zwak van constructie.
    De middensteun moet toch wat lengte hebben om te kunnen werken.

Junior Member
    Ingeschreven
    Apr 2018
    Zou je een foto kunnen maken van je constructie? zodat ik een beter idee hebt wat je bedoelt.

Heb geen foto's beschikbaar, maar een schetsje van de middensteun zal toch al wat verduidelijken hoop ik.

IMG_0955.jpg

Er zijn nog meer oplossingen mogelijk bij gebruik van staalkabel. Zo kan je de middensteun ook gewoon met een blokje hout maken, de spanning op de kabel moet dan komen van twee kabelspanners. Zoek ook maar eens op "wantspanner" zie je nog meer van die dingen.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten