Restwaarde mini houtdraaibank

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Ik sta op het punt om een grotere draaibank te kopen en vroeg mij af hoeveel mijn huidige nog waard zou kunnen zijn.
Deze is ong 5 jaar oud en buiten wat vlekken van afwerkingsproducten en wat deukjes in de beitelsteun is die in prima staat.
Aangezien de schroefdraad geen M33 kan dat de prijs wel beinvloeden.

Ik zou er een record power G3 met verschillende klauwen bij geven omdat die ook iet op de grotere draaibank zal passen.
Een set van klauwen heeft wel schade door een valpartij.
https://www.capellemanmachines.be/houtdraaibank-Axminster-AH-1218VS.htm

Heeft iemand een idee wat die nog waard zou zijn? De helft van de aankoopprijs, een derde, twee derde? Ik heb niet direct een idee.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Ik had een link toegevoegd, maar mss werkt die niet goed. Hier zijn de specificaties:
Axminster AH-1218 VS
- Motor500 W - 230 V
- Variabele snelheidvan 500 tot 4080 tr/min
riempositie 1 toerentalvan 500 t/m 2040 omw./min
riempositie 2 toerentalvan 1000 t/m 4080 omw./min
- Afstand tussen de centers457 mm
- Draaidiameter boven het bed305 mm
- Slag van de verstelbare kop102 mm
- Breedte van de werktuigsteun150 mm
- Opname van de vaste en losse kopMK 2
- As/schroefdraad1" x 8 TPI
- Gewicht+/- 40 kg
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Bij mij werkt de link perfect

Ik zou er een record power G3 met verschillende klauwen bij geven omdat die ook iet op de grotere draaibank zal passen.
Een set van klauwen heeft wel schade door een valpartij.
Heeft iemand een idee wat die nog waard zou zijn? De helft van de aankoopprijs, een derde, twee derde? Ik heb niet direct een idee.

Ik zou specificeren welke bekken , hoeveel bekken en welke schade. Met foto's uiteraard.

Voor wat deze set kan opbrengen, zou ik alles gewoon houden, zeker weten.
Indien je werk wil doen waarbij verschillende bekken moeten gebruikt worden zul je blij zijn met twee klauwplaten ( vierklauw) met verschillende bekken op je twee draaibanken. Moet je niet altijd alles wisselen. De verschillende bekken van de Nova kunnen alvast meegenomen worden naar de grotere draaibank, indien je een G3 of een Supernova met M33 x3.5 koopt ( of de Recordpower tegenhangers of de Patriot van Sorby).
Je kunt er ook demo's mee geven, op verplaatsing.

Indien je er echt niet meer mee werkt dan kun je alles later nog verkopen.

bedenking: De slag van de verstelbare kop is niet 102mm. Dat vind je alleen op grote draaibanken. Bij Axminster zelf staat: Tailstock barrel has 50mm of movement

groeten
Ornament
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Die andere as maat 1" i.p.v. m33 hoeft geen probleem te zijn. Ik heb gewoon een verloopring 1"x m33 en kan alle kanten op. De helft van de nieuwprijs lijkt me heel redelijk.
Succes met de verkoop.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Bedankt voor de info iedereen. Deze info komt van de site van de winkel waar ik hem gekocht heb. Maar bij mijn zoektocht naar een nieuwe bank werd duidelijk die niet overal hetzelfde is. Hier en dazr ontbraken bvb de totale afmetingen/dimensies, wat in een hobby ruimte wel belangrijk is vind ik.
 
Laatst bewerkt:

jantje1987

Actieve deelnemer
31 jul 2011
162
7
hoi Ruben,

ik heb wel interesse in de draaibank

priveberichtje mag wel

groetjes
Jan
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Ter info, deze draaaibank is al gereserveerd. Bij interesse graag een pm en ik zet je op de reservelijst ;).
De vunenhouten poot krijg je ook ineens mee. Mijn volgende bank zal een maatje groter zijn met metalen onderstel.
draaibank.jpg

draaibank_met_poten.jpg

record_power_G3.jpg

schade_klauwen.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.