Scheppach precisa 3.0

Valyn

Nieuw lid
4 apr 2018
10
0
Hey, nieuw op het forum :)

Ik ben aan het twijfel om een Scheppach Precisa 3.0 aan te schaffen tegen deze zomer nu er een budget voor vrij is gekomen... maar ik stel er me een paar vragen bij.

1) Ergens op een forum gelezen dat je evengoed een Axminster zaagtafel zou kunnen kopen voor minder geld. Klopt dit, Scheppach lijkt me iets... robuuster (lees minder goedkoop uitziend) dan een Axminster zaagtafel.

2) kan hier een Dado stack in? niet noodzakelijk maar wel leuk om op voorhand te weten.

3) Heeft er iemand ervaring met? een 3.0 of een 4.0? welke raad kan je me er over geven? is het afkort systeem (linkerkant) noodzakelijk om te nemen bvb?

De reden dat ik naar een Schappach Precisa 3.0 aan het kijken ben is omdat ik al een paar toestellen van Scheppach heb, waaronder de BASA 3 lintzaag en ben hier uitermate tevreden over.

Firma dankt :)

Mvg
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
981
Omgeving Eindhoven
Je kan ook kijken naar een zaagtafel van Harvey. Zijn hier op het forum meerdere mensen die er een hebben, en er zijn ook meerdere topics over.
Dat is als ik het zo zie ongeveer dezelfde prijsklasse en zeker een stevige machine waar ook een dado in kan.
 

Valyn

Nieuw lid
4 apr 2018
10
0
Je kan ook kijken naar een zaagtafel van Harvey. Zijn hier op het forum meerdere mensen die er een hebben, en er zijn ook meerdere topics over.
Dat is als ik het zo zie ongeveer dezelfde prijsklasse en zeker een stevige machine waar ook een dado in kan.

Bedankt voor de info!
Ik heb peulen.nl gecontacteerd, een van deze weken een afspraak maken om de zaag eens te gaan bekijken :)
helaas kan ik nergens een Scheppach verdeler vinden om die eens te bekijken... (tenzij iemand weet waar)

Ook eens langs een Felder verkooppunt gegaan. die K3 winner is wel een droom! enkel de prijs... en in mijn geval is de rumte beperkt (6x3m opp.) en is de sliding table er teveel aan. niets dat mijn Kapex niet kan.

eens zien wat de Harvey zegt is de boodschap dus!
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Dat is het nadeel van Scheppach. Zijn voor veel hobbyisten aantrekkelijke machines die net wat beter zijn als de HBM en dergelijke, ook al komen deze nu ook (deels) uit Azië.

De rij met dealers is, of was groot, geen enkele heeft echter machines staan. De dealer hier in de buurt gebruikte de ruimte om Robland neer te zetten, die verkocht die aan de aannemers, de Scheppach verkocht die nauwelijks. Destijds kocht mijn vader zijn Scheppach vlakvandiktebank en afzuiger hier, maar de machines moesten besteld worden. Dat moet een Hammer ook, maar die kun je in de showroom bekijken.

Van Spijk, de importeur, heeft mogelijk wel machines staan. De Harvey is beter vergelijkbaar met de Precisa 4, maar hij weegt veel meer.
Scheppach is toch een plaatstalen machine, bij de Harvey is de hele zaagophanging gietijzer, de Scheppach alleen het blad.

Wanneer een formaatzaag, bijvoorbeeld Hammer of Minimax, buiten bereik liggen, zowel qua ruimte als budget, is de Harvey waarschijnlijk wel de beste keus. De gebruikers hier op het forum zijn er in ieder geval allemaal erg tevreden mee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.