Nieuwe Harvey tafelzaag binnen

deTafelvanHendrick

Actieve deelnemer
11 okt 2017
176
19
Warns
Ah, das een sneue ervaring met je nieuwe machine. Maar wat te doen? Heb je er al iets mee gezaagd waardoor je kunt aantonen dat er niet zuiver met de machine te zagen valt? En verder tja, ik weet niets van het belgisch consumentenrecht. In Nederland zou je als particulier alleen met je leverancier te maken hebben dus niets met de fabrikant. Ik trof maar twee foto's, uit je tekst begreep ik dat je meer geplaatst had. In ieder geval sterkte met de afhandeling, groet, Hendrick
 
Laatst bewerkt:

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Ik heb al heel wat jaren een Harvey zaagtafel, maar ik herken deze afwijking niet. Mijn bladen zijn gewoon vlak.

De vraag is of het wat afdoet aan de functionaliteit van de zaagtafel, ik denk persoonlijk niet dat dit het geval zal zijn. Maar aan de andere kant, in mijn optiek zou als je een nieuwe zaag koop het blad gewoon vlak moeten zijn.
Kun je de andere foto's en filmpje eens posten?
 

fganon

Actieve deelnemer
16 jan 2015
110
0
Asse, Belgie
@Niehaus,

Ik heb ook al een aantal jaren de Harvey (komt van VdH in Utrecht) en ook bij mij ligt alles perfect vlak.
Bijzonder tevreden over het geheel, en ook over de service van VdH

Ben destijds ook bij jouw leverancier geweest , maar die kon mij niet zo bekoren - vandaar dat ik naar het noorden ben afgezakt...

Ik vind persoonlijk de 0,6 mm afwijking veels te veel - als het nu 0,06 mm was geweest ....... - vrees dat de extensie tafel niet goed gevlakt is, en ben van meening dat jouw leverancier dat voor jou zou moeten oplossing.
Het antwoord van de fabrikant wat je kreeg is op z'n zachts gezegd zeer onprofessioneel en klant onvriendelijk - ditto je leverancier als hij zich daar achter verschuild!

Aan welke kant zit die "bolle" extensie tafel?

Waar ergens in den Belgique zit je ?
 

Niehaus

Nieuw lid
14 mei 2019
3
0
Bedankt voor jullie reacties!
Hier nog een aantal foto's en het filmpje (https://www.youtube.com/watch?v=UJqrt8u7u88&feature=youtu.be)die bijgeleverd waren bij het mailtje naar tendotools

IMG-7565.jpgIMG-7563.jpg

Qua functionaliteit heeft het met 90 graden sneden niet zo veel invloed (behalve met groeven zagen). Met 45 graden sneden wel aangezien het materiaal door de bolling op een bepaald punt 0,6 mm omhoog komt en daardoor ook een bolling maakt in je snede. een verhoging of verlaag van het zaagblad terwijl hij 45 graden gekanteld is zal er voor zorgen dat afstand van zaag tot het venster veranderd. Hoeveel 0,6mm precies voor invloed heeft, weet ik niet. Enige wat ik wel weet is dat een gietijzeren blad wel vlakker kan zijn dan dit. En ja wat is redelijk... voor de prijs die ik heb betaald verwacht ik toch meer eigenlijk.

Ik heb bijvoorbeeld een oud vlakbank staand van Danckaert, denk jaren 50', is nog steeds 100 procent vlak, zover ik kan meten.

Ik woon in Friesland, heb de machine machine bij tendotools besteld aangezien die een machine konden leveren met een breder zaagbereik.

Voor de rest een prima machine, maar had eigenlijk verwacht een nieuwe werktafel opgestuurd te kunnen krijgen. Denk dat ik morgen even ga bellen... ik hou jullie nog wel even op de hoogte!
 

deTafelvanHendrick

Actieve deelnemer
11 okt 2017
176
19
Warns
Filmpje geeft niet thuis :<). Op zich zou het omruilen voor een vlakke tafel geen probleem mogen zijn. Laat Tendotools weten dat je post op dit forum en ervaringen uitwisselt met andere Harvey gebruikers, ook die kopen bij Peulen Rotterdam en VDH Utrecht en/of roer je op Facebook. Doet vaak wonderen......groet, Hendrick.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
De leverancier moet dit oplossen. Heeft niets te maken met het land we zijn een europa. Recht hebben en recht krijgen zijn echter twee verschillende dingen.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Weet je wel zeker dat die rei recht is. Normaal doe je dit soort metingen met een echte zware rei, en niet met een veredelde liniaal.

Ik stel deze vraag omdat je stellig bent in de afwijking, maar die kan net zo goed in het meetmiddel zitten als deze van onbekende kwaliteit is.
Als je gaat reclameren moet je wel zeker zijn van je zaak, als leverancier zou ik deze meting niet vertrouwen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.