Nieuwe Harvey tafelzaag binnen

bondjack

Nieuw lid
22 feb 2017
22
0
Vandaag mn nieuwe tafelzaag opgehaald :). Erg cool maar eerst nog even 3fase afmaken, afzuiger installeren en de zaag zelf natuurlijk.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Dergelijke topics aanmaken zonder foto's, van mij mogen ze het strafbaar maken! :)
 

bondjack

Nieuw lid
22 feb 2017
22
0
Dergelijke topics aanmaken zonder foto's, van mij mogen ze het strafbaar maken! :)
Je hebt helemaal gelijk! Kwam er alleen in de garage achter dat fotos plaatsen vanaf mn mobiel lastig gaat.

hierbij alsnog :) ik zal de opbouw posten :) Het begon al lekker ik had het karretje te krap gemaakt gaten op nieuw geboort en toen paste hij wel :)

1BFD6D41-4987-4E57-ABCC-4E2256B73C0A.jpgBBA70C35-4E52-4525-9F1F-A1A86FBAC8C3.jpgA6C1B577-0C47-4937-85F6-72D3B841676E.jpg673704C4-1468-46B1-8BB7-031F09259EA7.jpg6F99BC68-22A2-4D58-8763-6FB681DFBA4E.jpg
 
P

Pel

Guest
Van harte gefeliciteerd met de aankoop, daar zul je nog veel plezier aan beleven.

Groet Pel.
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik zie het apparaat in dozen klaar staan, klaar voor opbouw. Hoe zwaar zijn de afzonderlijke delen, voor montage? Ik zit lichtelijk jaloers naar deze zaagtafels te kijken maar mijn klushok is op de 1e verdieping. Is alles met wat goede wil en een paar sterke kerels een trap op te krijgen?
 

bondjack

Nieuw lid
22 feb 2017
22
0
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik zie het apparaat in dozen klaar staan, klaar voor opbouw. Hoe zwaar zijn de afzonderlijke delen, voor montage? Ik zit lichtelijk jaloers naar deze zaagtafels te kijken maar mijn klushok is op de 1e verdieping. Is alles met wat goede wil en een paar sterke kerels een trap op te krijgen?

het zij inderdaad losse pakketjes. Hij zit gemonteerd op een pallet. Nadat we het verpakkings materiaal en de lose doozen er af hebben gehaald heb ik het giet ijzeren blad verwijderd. Dat scheelde ook echt aanzienlijk. Daarna met zn 2e uit de aanhanger gekanted. En verplaatst. Hij is wel echt looiig maar met 3-4 man de trap op zou moeten lukken als je genoeg draai ruimte hebt. Zie het al een miele wasmachine :) het totaal gewicht is 260kg volgens het boekje maar daar gaat wel +/- 100 af van de zijbladen/topblad, rails,cover, aanslag etc....

We hebben ook gewoon een nieuwe Tools topic er voor
Hoi Jefmen, als het topic daar heen verplaatst kan worden graag. Ik was van de veronderstelling dat deze hier thuis hoorde.
 

bondjack

Nieuw lid
22 feb 2017
22
0
Weet iemand misschien waarom de motorkap zo groot is en leeg van deze machine? Ik vind het z’n pukkel op de zijkant. Lucht circulatie? Motor warmte?
image.jpg
 

bondjack

Nieuw lid
22 feb 2017
22
0
Inderdaad :) voor het kantelen. Duh :).

Hmmm bijna klaar met monteren nu mis ik wel een paar boutjes.
2x inbus voor de achter rails:
image.jpg

En de boutjes + moertjes voor de verlengtafel:
Bekijk bijlage 75904

Kan iemand met een Harvey mij mischien even vertelen hoe hoog de voor rail gemonteerd moet worden? De handleiding is hier heel onduideijk over:

Tevens ben ik benieuwd wat jullie doen met de olie die op al het staal zit. Opvrijven met papier of helemaal verwijderen met wasbenzine?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    79,3 KB · Weergaven: 725
  • image.jpg
    image.jpg
    85,4 KB · Weergaven: 718
  • image.jpg
    image.jpg
    80,7 KB · Weergaven: 718
P

Pel

Guest
Olie verwijderen terpentine of thinner, dat is wel agressiever en stinkt behoorlijk, de deur open zetten als je thinner gebruikt.

Groet Pel.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Ik denk dat thinner een beetje te aggressief is. Wasbenzine en remmenreiniger werkt ook, maar dat lost je lak niet op als je morst.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Die staan in de verkeerde richting: gewicht van de deur hangt aan de schoren in plaats van erop te steunen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.