Tafelblad herstellen

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,
Ik heb vandaag een eiken tafelblad binnen gekregen met de vraag of ik het blad wil en kan herstellen.Zij willen die lelijke noest op de zijkant van het blad weg.
Nu dacht ik de plank er af te zagen er te vervangen door een andere, maar zou ik dan de beide buitenste planken vervangen om zo min mogelijk op te vallen of hoe zien jullie dat?

Mvg,
Rudy
IMG_2151.jpg
IMG_2148.jpg
IMG_2149.jpg
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Goedemiddag Rudy, als ik het blad zo zie, is het gelijmd terwijl het waarschijnlijk winddroog was. is het geen optie om alle lijmnaden door te zagen en opnieuw te verlijmen? dan kan je ook evt de planken onderling wisselen, dus met de noest naast beneden.

Dan moeten er uiteraard geen dominos of lamellos inzitten. succes!
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,is gemaakt met dominos en de noest is aan de onderzijde nog slechter is dus geen optie om die plank om te keren.


Goedemiddag Rudy, als ik het blad zo zie, is het gelijmd terwijl het waarschijnlijk winddroog was. is het geen optie om alle lijmnaden door te zagen en opnieuw te verlijmen? dan kan je ook evt de planken onderling wisselen, dus met de noest naast beneden.

Dan moeten er uiteraard geen dominos of lamellos inzitten. succes!
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Tsja en ze bestelden een rustiek blad......
Beste is gewoon een totaal nieuw blad maken en met het oude nieuwe poten er onder en voor 1000 euro verkopen.
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
@rudy, dat is balen! andere vraag; heb je het blad zelf gemaakt? om eerlijk te zijn had het niet 'lelijk' hoeven zijn indien het met een goed opvulmiddel gevuld was in kleur of iets donkerder. maar dat geldt voor het gehele blad, en als kers op de taart een 'white wash' die er best wel een accent op legt.

het blad is mooi te krijgen als je het kaal mag schuren, geheel opvullen met alsibois oid en hierna met bijv monocoat white af werken.

succes!
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Inderdaad ik heb de tafel zelf gemaakte heeft hier ongeveer drie jaar in de keuken gestaan en dan verkocht waar ze nu ook een paar jaar heeft gestaan.Een ander tafel is geen optie, ze willen deze terug.Ik heb hier ongeveer de zelfde staan die ik hun al heb aangeboden maar ze willen dit blad behouden maar dan met een herstelde of gevlakte noest.

Mvg,
Rudy
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Goedemiddag Rudy, als ik het blad zo zie, is het gelijmd terwijl het waarschijnlijk winddroog was. is het geen optie om alle lijmnaden door te zagen en opnieuw te verlijmen? dan kan je ook evt de planken onderling wisselen, dus met de noest naast beneden.

Dan moeten er uiteraard geen dominos of lamellos inzitten. succes!

Wel probleem geven die dominos bij het doorzagen?
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Goedemorgen rudy,

indien je de het blad, planken op dezelfde plek houdt na het zagen kan dit geen kwaad. het is meer als je de verdeling aan zou passen zodat je de dominos aan de zichtkanten krijgt.

Als ik een advies mag geven; blad op de naden doorzagen, evt over de hoge kant schaven, opnieuw verlijmen, blad kaalschuren ( voorkeur eindigen roterend ipv de lange strepen op je knoest foto waar het accent op komt te liggen met een kleurpigment) oneffenheden evt uitkrabben, alles vullen met alsibois eik of gerookt eiken en afwerken met monocoat white of superwhite!
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Bedankt voor de info, maar wat bedoel je met over de hoge kant schaven?


Goedemorgen rudy,

indien je de het blad, planken op dezelfde plek houdt na het zagen kan dit geen kwaad. het is meer als je de verdeling aan zou passen zodat je de dominos aan de zichtkanten krijgt.

Als ik een advies mag geven; blad op de naden doorzagen, evt over de hoge kant schaven, opnieuw verlijmen, blad kaalschuren ( voorkeur eindigen roterend ipv de lange strepen op je knoest foto waar het accent op komt te liggen met een kleurpigment) oneffenheden evt uitkrabben, alles vullen met alsibois eik of gerookt eiken en afwerken met monocoat white of superwhite!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.