Mijn bescheiden werk.

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Ik maak voornamelijk pennen en de laatste tijd paddestoelen. Ik dacht als nieuw lid gooi ik eens wat voorbeelden in de groep.
Naast draaiwerk maak ik ook snijwerk, maar da's voor een ander forum ;).

slimline_segmented_marupa_lignumVitae_alu_accent_1.jpg


panache_oak°1.jpg


charimen_walnut_rollerball.jpg


large_natural_mushroom_3.jpg


small_natural_mushroom_1.jpg


DSC_8093.JPG


wenge_rollerball_chairman_open.JPG
 

Bijlagen

  • small_natural_mushroom_2.jpg
    small_natural_mushroom_2.jpg
    62,8 KB · Weergaven: 542
P

Pel

Guest
De bovenste pen en de twee onderste vind ik zeer mooie pennen Ruben, de paddenstoeltjes zijn ook mooi.

Groet Pel.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
De grotere is wilde kastanje. De kleinere is geshamullere hout, da's de wetenschappelijke naam voor brandhoug geloof ik ��.
Voor paddestoelen kies ik tegenwoordig voor hout dat eigenaardigheden heeft. Dat geeft een mooie natuurlijke uitstraling vind ik.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Bedankt Pel. De bovenste was een experiment met segmenten gescheiden met een laagje blik. Ookde eerstd CA lijm fjnish en die is wat mislukt door de activator die wit uitslaat.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Nog een paddestoel, deze keer was er een stuk afgebroken maar na wat lijm geeft het net extra karakter. Ik moet wel de resten lijm en was nog verwijderen en dat hoekje wat bijwerken.
DSC_0386.jpg

En hier is het de start van mijn huidig werk, een set matroesjka's. Bedoeling is om elk popje uit een andere houtsoort te draaien. Op de foto zie je nr 1 en 4. Dit was het eerste doosjes-achtig werkstuk. Ik ben tevreden van hie het past, helaas te diep uitgehold en nu zit ik met een mooi rond gaatje in de bodem. Mss maak ik er een design feature van. Dan kan elke pop in de bodem een schijfje van hetzelfde hout als vorige maat hebben.
nesting_dolls.jpg

En nog een langer lopend project... een fruitschaal waarin elk stuk gemaakt is in het correcte hout. Hier alvast de kersen in kersenhout.
cherry_cherries.JPG
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
chairman_wenge_beech.JPG
slimline_wenge_oak_2.jpg
slimline_maple_olive_beech.jpgslimline_wenge_oak_2.jpg slimline_trio_olive.jpg

en omdat het niet altijd pennen moeten zijn.. een schaaltje uit geen-idee-wat-voor-hout. Zoals je kan zien had ik een kleine happer en ben ik wat van de natuurlijke rand verloren.
Ik ben ook wat te ijverig geweest met de was zie ik op de foto's (bijna niet te zien in het echt).
DSC_0590.JPGDSC_0591.JPG DSC_0592.JPG
 
P

Pel

Guest
Mooie pennen Ruben, ook het schaaltje is mooi van vorm.

Groet Pel.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Bedankt Pel. hier is zijn broertje. daarmee wil ik zeggen 1 stammetje heb ik gesplit en uit beide helften deze kommetjes gedraaid.

matching_bowls2.jpg
 

Bijlagen

  • matching_bowls.jpg
    matching_bowls.jpg
    67,2 KB · Weergaven: 207

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Bedannkt voor de leuke reacties. Ze zijn niet perfect, maar het begint er op te lijken ;).
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Een drietal jaar, tussen het houtsnijden door. Maak ik maakte voornameljjk pennen, denneboompjes, paddenstoepen enz. Dit is pas mijn 4de kommetje.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Op zich lukt het aardig vind ik, alleen de afwerking is nog wat lastig. Het kops hout mooi vlak krijgen of de overgang van de wand naar de bodem. Maar met schrapers lukt het meestal wel. En zo niet is er nog schuurpapier ��
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.