Draait weer + wat werkstukken

Geck0

Actieve deelnemer
Ik kan al een paar weken weer draaien :)
Had een probleem met mijn Hbm draaibankje., Uiteindelijk waren toch de lagers wat versleten.
Lagers vervangen in dit apparaatje was niet het makkelijkste., het zit niet logisch in elkaar., sla je de ene lager erin., en met dezelfde klap ram je de tweede lager er weer uit :S
IMG_2670.jpg
Uiteindelijk na veel pogingen met aardig wat geweld had ik samen met oud collega dit bedacht ., flink stuk staal en wat draadeinden om die tweede lager op zijn plek te houden en dan de spindel stukje voor stukje er in rammen.


En nu draait ie weer., maakt klein beetje extra geluid maar dat is niet storend. Hij wordt misschien met de tijd vervangen voor groter.


Hier ook maar gelijk even wat foto's van mijn laatste werkstukken die ik dit paasweekend afgerond heb!


Hier wat vaasjes uit taxus
IMG_2869.jpg
Heb nu dat uithollen best aardig onder de knie.
Ik gebruik hiervoor de Crown Revolution best leuk beiteltje
IMG_2932.jpg


IMG_2943.jpg
Dit Open-Segment vaasje was tijd geleden een uitprobeersel moest hem alleen nog uithollen.
Had een jig gemaakt om de segmentjes met stukje ruimte te verlijmen ring voor ring. Het schoof toch af en toe heen en weer met lijmklemmen erop.

Maar hij is af en als eerste poging toch leuk gelukt.
Niet alles loopt in lijn maar volgende keer iets meer opletten.
Er komt een glaasje met waxinelichtje in.
IMG_2945.jpg

segmentvaas af.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.