Bescherming (en/of reiniging) salontafel / tv dressoir

033hout

Actieve deelnemer
27 jan 2017
34
0
Goedenavond,

onlangs hebben we een nieuwe inrichting gekocht, waaronder de salontafel en tv dressoir in de bijlage.
Nooit bij stil gestaan dat we 2 kinderen hebben die dit wel eens smerig zouden kunnen maken.
Nou heeft één van de kids al met zn vette chips vingertjes tegen het tv meubel aan gestaan,
en deze vingertjes staan nu zichtbaar op het blad.
vraag 1; hoe krijg ik dit schoon zonder vlekken te creeëren van het schoonmaken?
vraag 2; waarmee zou ik de meubels kunnen behandelen (beschermen) zonder dat het uiterlijk van de meubels veranderd? Ze zien er nu ook echt uit als oud houten meubels, niet dat er zo’n (neppe) glans over heen komt.
dat zou in mijn ogen het karakter van het meubel halen.

vraag me niet welk hout het precies is, dat zou ik echt niet weten.
Meubels zijn gekocht bij Snuf & Shoe in Schaijk (wellicht bekend)
ik vermoed gewoon oud eiken...
(meubels worden verkocht als “oud houten meubel” zonder specifiek aan te geven om welk hout het gaat)

alvas bedankt, en fijne paasdagen

1C1E5109-C838-4216-9BC5-E4E02304B820.jpg

DD06BF7E-33CC-4E01-83EB-1E6BB904EB61.jpg
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Zoek eens met op het forum op Skylt , en ik denk dat je vragen beantwoord zullen worden. Hier een tevreden gebruiker met 2 knoeiende kinderen :)
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Om het eerste deel van je vraag te beantwoorden: met een schraapstaal kun je minuscule houtkrulletjes afnemen tot je vetvlekken weg zijn. Heel simpel en snel om mee te werken, maar het vergt wel enige oefening om er een braam aan te zetten. Hier ook een tevreden gebruiker van Skylt. Beschermt mijn salontafel uitstekend, zonder enig kleurverschil.
 
Laatst bewerkt:

033hout

Actieve deelnemer
27 jan 2017
34
0
Ok top, dan ga ik even Skylt halen...
met een schraapstaal over een nieuw meubel durf ik niet echt goed moet ik bekennen.
Dadelijk beschadig ik m dermate
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.