Opknappen van een Record 5 1/2

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Eerst met rode schots brite eroverheen gegaan met ontvetter, daarna de achterkant zilver gespoten.
Dat kwam opzicht goed uit, was een grijze Toyota aan het spuiten, dus ik nam het even mee.

Daarna was de voorkant aan de beurt.

Eerst beginnen te schuren met p80, en dan 180,280,360,500,600,1000,1500, en als laatste met 2000.
Toen gepolijst met poets met groene dop van 3m.
Handmatig kleurtje bedacht en gemaakt, afgeplakt, en met een kwastje ingekwast.

Viel opzicht nog mee.

Morgen even de puntjes op de i, en dan is dat onderdeel weer netjes.
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Of dat hij zo uit de winkel komt, mooi op geknapt, die kan weer minstens twee mensen levens mee.

Groet Pel.
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Bedankt, was ook erg leuk om te doen.

Ik moet hem nog vlakken en de beitel slijpen, maar dat gebeurt ook wel op zijn tijd :)

Ik heb meerdere schaven, maar da's allemaal Stanley, die heb ik ook opgeknapt, maar deze vond ik toch het leukste omdat deze echt vies was.

Bedankt voor de leuke reacties, leuk om te horen.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Wat een leuk topic! Mooi uitgebreid gedocumenteerd en... een Record is kwaliteitsgereedschap!

Complimenten en veel plezier er mee!

Fons
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Kan zo op de schoorsteenmantel.... maar gebruiken is beter! Is zo'n body na al die jaren nog mooi recht en strak? Heb je de zool nog gevlakt of schaaft ie direct mooie dunne krullen?

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.